Μια βασική παράμετρος όπως έχει αναφερθεί κατά διαστήματα στη χώρα μας είναι η ανάπτυξη ενός τοπικού βιομηχανικού κλάδου που θα συνεισφέρει στη ενίσχυση των υπεράκτιων αιολικών πάρκων. Ήδη στη χώρα μας δόθηκαν οι πρώτες άδειες έρευνας για Πιλοτικά Υπεράκτια Αιολικά Πάρκα που αφορούν τη θαλάσσια περιοχή που εκτείνεται νοτίως της ακτογραμμής της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου και βορείως-βορειοανατολικώς της Σαμοθράκης και ορίζεται ως περιοχή ανάπτυξης πιλοτικών Έργων ΥΑΠ, συνολικής ισχύος έως 600MW. Τα έργα αυτά θα αναπτυχθούν από τις εταιρίες Τέρνα Ενεργειακή και τον όμιλο Κοπελούζο, ενώ και το υπουργείο ενέργειας θέλει να προωθήσει ακόμα δύο πιλοτικά έργα.
Παράλληλα, σύμφωνα με τα δεδομένα της ΕΔΕΥΕΠ τα επόμενα χρόνια θα μπορούσαν να αναπτυχθούν υπεράκτια αιολικά στις εξής περιοχές: Διαπόντια νησιά, πατραϊκός . Στην Κρήτη, σε Ρόδο δονούσα, Γύαρος, Εύβοια- Αγιοι Απόστολοι, Χιος.
Εταιρίες όπως η Hecixon και η δανέζικη Copenhagen Offshore Partners έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για τα υπεράκτια αιολικά στη χώρα μας. «Φιλοδοξούμε στα επόμενα χρόνια να δούμε τις πρώτες ανεμογεννήτριες εγκατεστημένες στα ελληνικά νερά. Θέλουμε να ενισχύσουμε την παρουσία μας στη χώρα», σχολίασε. Και συμπλήρωσε πως είναι ένα προσωπικό στοίχημα για τον ίδιο η εγκατάσταση υπεράκτιου αιολικού πάρκου στην Ελλάδα», ανέφερε πρόσφατα ο κ. Νίκος Αλαγιαλόγλου, Διευθυντής της Copenhagen Offshore Partners (COP) στην Ελλάδα. Δεν θα είναι οι μόνες εταιρίες που θα ασχοληθούν με τα υπεράκτια αιολικά. Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το iEnergeia μέσα στο επόμενο διάστημα θα «ανοίξει» τα χαρτιά της ακόμα μια εταιρία και για την ακρίβεια μια κοινοπραξία εταιριών. Υπενθυμίζεται πως ανάμεσα στις ελληνικές εταιρίες που έχουν δηλώσει το ενδιαφέρον τους για τα υπεράκτια αιολικά είναι και η Motor Oil η οποία έχει υπογράψει Μνημόνιο Κατανόησης με την Abu Dhabi Future Energy Company.
Πάντως, όπως επισημαίνεται στο εθνικό σχέδιο για την ενέργεια και το κλίμα η ανάπτυξη υπεράκτιων αιολικών στη χώρα «απαιτεί πρόκληση που προϋποθέτει την επίλυση διαφόρων σχετικών ζητημάτων, όπως της ανάγκης δημιουργίας των αναγκαίων υποδομών (π.χ. ναυπηγεία, λιμάνια), της διαθεσιμότητας εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού για τέτοια έργα, των προβλημάτων στις εφοδιαστικές αλυσίδες και του υψηλού επιπέδου ανταγωνισμού με άλλες περιοχές όπου συντελείται μεγάλης κλίμακας ανάπτυξη ΥΑΠ διεθνώς».