Στη δημοσιότητα δόθηκαν από τον ΣΠΕΦ οι 6 βασικοί άξονες στο διάλογο του Συνδέσμου με την πολιτεία για τις Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, οι οποίοι έχουν ως εξής:
1. Πορεία λογιστικής εικόνας Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ) και ανάγκη επαναφοράς των προβλέψεων του μηνιαίου δελτίου ΕΛΑΠΕ του ΔΑΠΕΕΠ σε 24μηνο κυλιόμενο ορίζοντα περιλαμβανομένων των μεταβολών εκ της εφαρμογής εν τω μεταξύ του Target Model από το 2020. Ο ορίζοντας προβλέψεων στο δελτίο ΕΛΑΠΕ καιρό τώρα δυστυχώς εξαντλείται στο τέλος του 2019 (5μηνο) οπότε κατά την εκτίμηση μας η χάραξη βιώσιμης μεσοπρόθεσμα πολιτικής από την Πολιτεία για τις ΑΠΕ καθίσταται επισφαλής. Το Target Model λ.χ. αναμένεται να αποκλιμακώσει από το 2020 σημαντικά την Οριακή Τιμή Συστήματος στην Προημερήσια Αγορά και κατοπτρικά να αυξήσει το κόστος στην Αγορά εξισορρόπησης άρα και των Αποκλίσεων, παράγοντες που συνδυαστικά θα επιδράσουν αρνητικά στον ΕΛΑΠΕ. Επίσης οι ποσότητες δωρεάν δικαιωμάτων ρύπων CO2 που διατίθενται στα κράτη μέλη της ΕΕ αλλά και στην χώρα μας ενισχύοντας τον ΕΛΑΠΕ, αναμένεται να συνεχίσουν να μειώνονται, οπότε η μείωση των ποσοτήτων πρέπει εξίσου να συνυπολογίζεται μαζί με την όποια περαιτέρω αύξηση των τιμών τους. Υφίσταται συνεπώς η αδήριτη ανάγκη οι εκτιμήσεις για την μεταβολή κρίσιμων παραμέτρων ως προς την ισορροπία του ΕΛΑΠΕ να αποτυπώνονται συνεκτικά στο ειδικό δελτίο σε ικανό και πάλι χρονικό ορίζοντα, ούτως ώστε η εμπιστοσύνη της αγοράς να συμπλέει με τις σχεδιαζόμενες πολιτικές.
2. Αποτύπωση της ταμειακής κατάστασης του ΕΛΑΠΕ στο μηνιαίο δελτίο του ΔΑΠΕΕΠ και όχι μόνο της λογιστικής. Ο ΕΛΑΠΕ τα τελευταία 2 χρόνια δεν πάσχει λογιστικά αλλά ταμειακά, αφού η Προμήθεια δεν αποδίδει εμπροθέσμως τους τιμολογούμενους πόρους του. Πριν 2,5 χρόνια μάλιστα υπήρξε συστηματική παρακράτηση ποσών 100άδων εκατομμυρίων ευρώ του ΕΤΜΕΑΡ υπεράνω δηλαδή αυτού που αναλογούσε στα συνολικά ανείσπρακτα των καταναλωτών.
3. Έκδοση της προβλεπόμενης στην παρ. 10, του αρ. 4 του ν. 4585/24-12-18 Υπουργικής Απόφασης για την θέσπιση μηχανισμού διασφάλισης απαιτήσεων για τα ποσά πόρων ΕΛΑΠΕ (ΕΤΜΕΑΡ, ΜΜΚΣΘΜ) που τιμολογεί ο ΔΑΠΕΕΠ απευθείας πλέον στους Προμηθευτές.
4. Σύντμηση χρόνου υπογραφής συμβάσεων ΣΕΣΤ / ΣΕΔΠ με ΔΑΠΕΕΠ.
5. Σύντμηση χρόνου έκδοσης Όρων Σύνδεσης από ΔΕΔΔΗΕ.
6. Υποχρέωση ΔΕΔΔΗΕ να χορηγεί στοιχεία περιθωρίου των γραμμών δικτύου ΜΤ για υποδοχή νέας Φ/Β ισχύος και όχι μόνο του περιθωρίου των Υ/Σ ΜΤ/ΥΤ, όπως αυτά εμφανίζονται σήμερα διαδικτυακά σε ειδική εφαρμογή του Διαχειριστή. Οι επενδυτές σε διαφορετική περίπτωση είναι αδύνατο να εντοπίζουν από μόνοι τους τα κατάλληλα σημεία χωροθέτησης των αιτούμενων Φ/Β σταθμών τους και να προβαίνουν σε δεσμεύσεις γαιών (εξαγορές, μακροχρόνιες μισθώσεις) που ζητούνται πριν την κατάθεση αιτήσεων για έκδοση Όρων Σύνδεσης.