Του Χάρη Φλουδόπουλου
Μια μακρά εκκρεμότητα που αφορά τα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας αποτελεί ισχυρό παράγοντα αβεβαιότητας για την ενεργοβόρο βιομηχανία και τις προοπτικές της. Ο λόγος για τις διαπραγματεύσεις μεταξύ μεγάλων βιομηχανιών και της ΔΕΗ για τα νέα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίες ακόμη δεν έχουν καταλήξει σε αποτέλεσμα. Όπως επισημαίνουν πηγές της βιομηχανίας, η υπογραφή νέων συμβάσεων αποτελεί προτεραιότητα και αναγκαιότητα για τις ενεργοβόρες βιομηχανίες ιδίως σε μία χρονική συγκυρία κατά την οποία επιτείνεται η αβεβαιότητα ενόψει των εξελίξεων στη χονδρεμπορική αγορά και την εκτόξευση του κόστους της περίφημης νέας αγοράς εξισορρόπησης.
Όπως εξηγούν πηγές της βιομηχανίας το timing και οι ειδικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην αγορά προκαλούν αναστάτωση στη βιομηχανία και αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα για ενδεχόμενες νέες επενδύσεις αλλά και για την περαιτέρω ανάπτυξη της βιομηχανίας.
Πως περιγράφονται αυτή τη στιγμή τα ζητούμενα στις διαπραγματεύσεις από πλευράς βιομηχανίας; Πρώτο και κύριο ζητούμενο είναι η χρονική διάρκεια. Συγκεκριμένα απαιτείται κατ᾽ ελάχιστον η υπογραφή τριετών συμβάσεων που θα δημιουργήσουν την αναγκαία ορατότητα που απαιτείται για το επόμενο χρονικό διάστημα, ώστε οι βιομηχανικές επιχειρήσεις να προχωρήσουν στον προγραμματισμό τους. Το δεύτερο ζητούμενο είναι τα συμβόλαια να είναι σταθερά στο πλαίσιο των υφιστάμενων συμβάσεων, με διατήρηση των εκπτώσεων όγκου και προφίλ καθώς και της έκπτωσης για εμπρόθεσμη εξόφληση και προκαταβολή. Η βιομηχανία δηλαδή επιδιώκει εν πολλοίς την παράταση των υφιστάμενων συμβάσεων που υπογράφηκαν προ διετίας.
"Πρέπει να κλείσουν οι διαπραγματεύσεις, δεν μπορεί να παραταθεί η αβεβαιότητα" αναφέρει χαρακτηριστικά πηγή της βιομηχανίας, που υπενθυμίζει τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για ενίσχυση της βιομηχανίας και μείωση του ενεργειακού κόστους.
Από πλευράς ΔΕΗ τέλος η διοίκηση της επιχείρησης έχει δηλώσει δημοσίως ότι θα εξαντλήσει κάθε δυνατότητα για την στήριξη της βιομηχανίας, ελαχιστοποιώντας τα περιθώρια κέρδους της για τους βιομηχανικούς πελάτες, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν προτίθεται να πουλήσει σε πελάτες κάτω του κόστους.