Η αλήθεια, όμως, που κατέγραφε και καταγράφει η ΕΛΣΤΑΤ στον δείκτη τιμών καταναλωτή που δημοσιοποιείται κάθε μήνα, είναι προφανές ότι δεν άρεσε στην κυβέρνηση, αφού οι αυξήσεις ήταν και συνεχίζουν να είναι τερατώδεις και αμαυρώνουν ακόμη περισσότερο την εικόνα της κυβέρνησης.
Έτσι, αποφάσισε να ακολουθήσει την τακτική του «αν η πραγματικότητα δεν συμφωνεί με τις απόψεις μας, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα».
Και άρχισαν να «γεννιούνται» το ένα μετά το άλλο τα … «καλάθια» του Άδωνι Γεωργιάδη. Το καλάθι του νοικοκυριού, το καλάθι του Αϊ Βασίλη και όποια άλλα … δαιμόνια.
Και ο σκοπός των «καλαθιών» αυτών είναι ευκόλως κατανοητός. Να υποκαταστήσουν τις επίσημες μετρήσεις της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής που δείχνει ότι ο πληθωρισμός στα τρόφιμα καλπάζει και να παραπλανήσουν το καταναλωτικό κοινό παρουσιάζοντας μια εικόνα των τιμών στην αγορά που δεν συνάδει με την σκληρή πραγματικότητα.
Άλλωστε οι μετρήσεις αυτές των αυξομειώσεων τιμών στα ελληνικά «καλάθια» επισήμως δεν καταγράφονται από καμία αρμόδια αρχή.
Μοναδική αρμόδια αρχή είναι η ΕΛΣΤΑT η οποία συνεργάζεται και με την Eurostat, την Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία, από την οποία παίρνει και το know how για τις μεθόδους στατιστικής που πρέπει να ακολουθεί με βάση το Ευρωπαϊκό Σύστημα Στατιστικής.
Περί καλαθιών και άλλων … δαιμονίων λοιπόν οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης για τις τιμές και τις αυξήσεις στον κλάδο των τροφίμων.
Βέβαια οι καταναλωτές δεν είναι ούτε ανυποψίαστοι, ούτε κορόιδα να πιστεύουν ότι τους «σερβίρουν», καθώς βλέπουν καθημερινά στην τσέπη τους αν τα «καλάθια» του υπουργού Ανάπτυξης κατάφεραν να συγκρατήσουν τις τιμές. Ακόμη και στις «φιλικές» δημοσκοπήσεις οι ερωτώμενοι πολίτες απαξιώνουν τα «καλάθια» και δηλώνουν ευθαρσώς ότι δεν βοηθούν τους οικογενειακούς τους προϋπολογισμούς. Μάλιστα πολλοί είναι αυτοί που θεωρούν ότι εκτός «καλαθιών» υπάρχουν ομοειδή προϊόντα με χαμηλότερες τιμές, αλλά και αμφίβολη ποιότητα .
Προφανώς και αυτός ήταν ο λόγος που στην «καλαθολογία» μπήκαν δυναμικά και τα ίδια τα σούπερ μάρκετ.
Έτσι έφτιαξαν και αυτά «καλαθο-έρευνα» μέσω του δικού τους Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, του ΙΕΛΚΑ, για να αποενοχοποιηθούν. Η έρευνα τους έδειξε ότι στην Ελλάδα οι αυξήσεις στα προϊόντα σούπερ μάρκετ είναι χαμηλότερες σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες μεταξύ των οποίων η Μεγάλη Βρετανία και η Γαλλία.
Χώρες που είναι πασίγνωστες για τις ακριβές τους τιμές, αλλά και χώρες που οι απολαβές των εργαζομένων είναι πολλαπλάσιες από αυτές των Ελλήνων εργαζομένων.
Είπαμε, «αν η πραγματικότητα δεν συμφωνεί με τις απόψεις τους, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα».