Την ώρα που στη χώρα μας ο πληθωρισμός τρέχει πάνω από το μέσο όρο της Ευρωζώνης, τα δημόσια νοσοκομεία στην κυριολεξία έχουν γίνει ερείπια χωρίς ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και τα σχολεία αχούρια και χωρίς καθηγητές.
Σήμερα η Ευρωπαϊκή Στατιστική Αρχή ανακοίνωσε τον πληθωρισμό του Νοεμβρίου που στην Ελλάδα είναι 3%, ενώ στην ευρωζώνη έπεσε στο 2,4%. Και βέβαια το πρόβλημα είναι οξύ στον τομέα των τροφίμων καθώς ο πληθωρισμός στην Ελλάδα κινείται δε διψήφια νούμερα.
Αλλά η κυβέρνηση πανηγυρίζει ότι με τα «καλάθια του νοικοκυριού», τις «ετικέτες με (δήθεν) μόνιμη μείωσης τιμής 5%» και ότι άλλο σκαρφίζεται, όλα πάνε καλά και οι καταναλωτές παίρνουν «ανάσες».
Μάλιστα ο πλέον αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης, ο Κώστας Σκρέκας, από τη μια μοιράζει πρόστιμα εκατομμυρίων ευρώ (στα χαρτιά γιατί για την πληρωμή τους κουβέντα δεν γίνεται) σε σούπερ μάρκετ και από την άλλη συναντάται με τους εκπροσώπους τους και κάνει λόγο για εποικοδομητικές συζητήσεις προς όφελος των καταναλωτών και μιλάει με θερμά λόγια.
Εκτιμήσεις και δηλώσεις εκτός τόπου και χρόνου.
Ό,τι ακριβώς συμβαίνει και στην δημόσια υγεία. Οι κτιριακές εγκαταστάσεις των δημόσιων νοσοκομείων βρίσκονται σε άθλια κατάσταση, όπως τόνισαν χθες και οι υγειονομικοί που πραγματοποίησαν διαμαρτυρία έξω από το υπουργείο Υγείας, διαδηλώνοντας πως « Θέλουμε λεφτά προκειμένου τα νοσοκομεία να βελτιώσουν τον εξοπλισμό και τις υποδομές, θέλουμε λεφτά να προσλάβουμε προσωπικό χθες».
Αντί ουσιαστικών παρεμβάσεων, όμως και διάθεσης των αναγκαίων κονδυλίων τόσο για τις υποδομές όσο και για την ενίσχυση του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, ο αρμόδιος υπουργός Υγείας, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, αρέσκεται σε μια επικοινωνιακή πολιτική προβαίνοντας σε διώξεις διοικητών νοσοκομείων τις οποίες και διαφημίζει, λες και αυτοί είναι οι μόνοι υπεύθυνοι για την άθλια κατάσταση στη δημόσια υγεία. Όλα τα άλλα τα έχει κάνει η κυβέρνηση.
Όσον αφορά την παιδεία, μαθητές και γονείς τους ησύχασαν από τις δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη σε σχετικό συνέδριο #EduSummitEU.
Να τι ακριβώς είπε ο υπουργός Παιδείας:
«Το τρίπτυχο στο οποίο καλούμαστε να κινηθούμε είναι: ολοκλήρωση της νομοθετικής ρύθμισης της Τεχνητής Νοημοσύνης, παρακολούθηση και αξιολόγηση των εφαρμογών της στην εκπαίδευση και διαρκής επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μαθητών για την ορθή και αποτελεσματική χρήση της.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί μια από τις μεγάλες προκλήσεις της εποχής μας. Και, θέτοντας με έμφαση τα σωστά ερωτήματα, θα διαμορφώσουμε τις κατάλληλες απαντήσεις».
Το καυτό ερώτημα, όμως, στο οποίο πρέπει να απαντήσει ο υπουργός Παιδείας είναι γιατί ακόμη οι μαθητές σε πλειάδα σχολείων κάνουν μάθημα σε αίθουσες που πέφτουν οι σοβάδες. Όταν κάνουν μάθημα, γιατί δε πολλά σχολεία δεν υπάρχουν καθηγητές πολλών ειδικοτήτων.
ΥΓ. Και για να μην ξεχνάμε και το μείζον ζήτημα των άθλιων μισθών στην Ελλάδα. Όχι κάποιος συνδικαλιστής ή στέλεχος της αντιπολίτευσης, αλλά ο υποδιοικητής της Τραπέζης της Ελλάδας, Θ. Πελαγίδης, μιλώντας στην ΕΡΤ τόνισε ότι «Το πρόβλημα της ακρίβειας στην Ελλάδα είναι πρωτίστως θέμα μισθών». Μισή αλήθεια βέβαια γιατί η ακρίβεια και η αισχροκέρδεια έχει γίνει «σήμα κατατεθέν» στην Ελλάδα.