Ο ΔΕΣΦΑ ξεκίνησε να αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο μιας πιθανής πανδημίας πολύ νωρίς χρονικά, προσαρμόζοντας το Σχέδιο Αντιμετώπισης Έκτακτης Ανάγκης (Emergency Response Plan) και προετοιμάζοντας λεπτομερή μέτρα, προκειμένου να θέσει την εταιρεία σε ετοιμότητα. Προτεραιότητα της εταιρείας είναι η προστασία της υγείας και της ασφάλειας των ανθρώπων της και η διασφάλιση της συνεχούς λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) στη χώρα μας. Ενώνοντας τις δυνάμεις του με άλλες εταιρείες στον τομέα της ενέργειας, ο ΔΕΣΦΑ συνέβαλε και θα συνεχίσει να συμβάλλει στην κάλυψη των αναγκών του ελληνικού συστήματος υγείας για την προμήθεια ιατρικού εξοπλισμού και αναλώσιμων υλικών.
Παρακάτω παρουσιάζονται συνοπτικά όλες οι δραστηριότητες που έχουν σχεδιαστεί και εφαρμοστεί μέχρι σήμερα.
Διαχείριση έκτακτης ανάγκης (Emergency Management)
- Στις 24 Φεβρουαρίου 2020, μία ημέρα προτού ανακοινωθεί επίσημα το πρώτο επιβεβαιωμένο κρούσμα της νόσου Covid-19 στην Ελλάδα, δημιουργήθηκε μια Ομάδα Έκτακτης Ανάγκης (Emergency Response Team), η οποία αποτελείται από ανώτερα Διοικητικά Στελέχη, υπό την ηγεσία του Ανώτατου εκτελεστικού Διευθυντή (CEO), με στόχο να παρακολουθεί και να αξιολογεί όλες τις σχετικές εξελίξεις στο εν λόγω ζήτημα, να συνεργάζεται στενά με όλες τις αρμόδιες αρχές, να ευαισθητοποιεί το προσωπικό και τους εμπλεκόμενους φορείς και να διασφαλίζει την επιχειρησιακή συνέχεια της εταιρείας με την εφαρμογή κατάλληλων μέτρων.
- Από τις 6 Μαρτίου 2020, ο ΔΕΣΦΑ συμμετέχει μαζί με άλλες ελληνικές εταιρείες που διαχειρίζονται ενεργειακές υποδομές στην Ομάδα Συντονισμού υπό τον Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας. Ο στόχος της Ομάδας Συντονισμού είναι να παρακολουθεί την εφαρμογή των κατευθυντήριων γραμμών των Δημοσίων Αρχών και να παρέχει το απαιτούμενο πλαίσιο για συντονισμένες προσπάθειες στοχεύοντας στην ελαχιστοποίηση της εξάπλωσης της νόσου.
Προστασία και ασφάλεια του προσωπικού και των υποδομών
- Από τις 10 Μαρτίου, έχουν εφαρμοστεί πρόσθετα μέτρα για τη διασφάλιση της λειτουργίας και συντήρησης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) και της επιχειρησιακής συνέχειας, όπως: τροποποίηση του προγράμματος βαρδιών, ενεργοποιώντας μόνο δύο (2) από τις τρεις (3) βάρδιες, στο Κέντρο Ελέγχου και Κατανομής Φορτίου στο Πάτημα Ελευσίνας και στο Κέντρο Ελέγχου στον Τερματικό σταθμό ΥΦΑ της Ρεβυθούσας, μεταφορά προσωπικού μόνο με έναν τεχνικό ανά αυτοκίνητο, αποφεύγοντας την κοινή χρήση αυτοκινήτων και λεωφορείων, οι τεχνικοί συντήρησης του δικτύου μετακινούνται απευθείας από το σπίτι τους στα σημεία συντήρησης για την εκτέλεση των καθηκόντων τους, χωρίς να περάσουν από τα Κέντρα Λειτουργίας & Συντήρησης, το πρόγραμμα συντήρησης του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΜΑ) υλοποιείται ,όπως έχει προγραμματιστεί χωρίς καμία αλληλεπίδραση με τα γραφεία, μειώνοντας ταυτόχρονα τις μη κρίσιμες δραστηριότητες.
- Από τις 16 Μαρτίου, ο ΔΕΣΦΑ ξεκίνησε την εξ’ αποστάσεως εργασία για την πλειοψηφία του προσωπικού του. Μόνος ένας μικρός αριθμός προσωπικού κρίσιμων λειτουργιών παραμένει στα γραφεία εκ περιτροπής και αποφεύγεται οποιαδήποτε αλληλεπίδραση. Σχεδόν το 95% του προσωπικού εργάζεται αυτή τη στιγμή εξ’ αποστάσεως.
- Τα ταξίδια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό έχουν απαγορευθεί, όπως και οι μετακινήσεις προσωπικού σε άλλες εγκαταστάσεις της εταιρείας ή και οι επισκέψεις τρίτων.
- Η πρόσβαση σε όλες τις εγκαταστάσεις του ΔΕΣΦΑ ελέγχεται αυστηρά με σαφείς οδηγίες σχετικά με τις παραδόσεις γευμάτων, ταχυμεταφορές, αποστολές δεμάτων και τεχνικού εξοπλισμού, χρησιμοποιώντας ειδικά σημεία "ανέπαφης παράδοσης" έξω από τα κτίρια.
- Ο Τερματικός Σταθμός ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα και το Κέντρο Ελέγχου και Κατανομής Φορτίου στο Πάτημα και τη Νέα Μεσημβρία λειτουργούν κανονικά, εφαρμόζοντας αυξημένα επίπεδα ασφάλειας και ακολουθώντας αυστηρά πρωτόκολλα υγιεινής, διαχωρισμού και ανιχνευσιμότητας.
- Ο ΔΕΣΦΑ έχει καταστήσει ασφαλείς όλους τους χώρους στα κέντρα ελέγχου, τις εγκαταστάσεις και τα περιφερειακά γραφεία με επαρκή προληπτικά μέτρα και συστήματα απομακρυσμένης διαχείρισης, προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία και την ασφάλεια εφοδιασμού με φυσικό αέριο της χώρας. Η φυσική παρουσία στις εγκαταστάσεις έχει μειωθεί στο ελάχιστο δυνατόν και τηρούνται όλες οι επίσημες οδηγίες και τα πρωτόκολλα σχετικά με τα Μέτρα Ατομικής Προστασίας (γάντια, μάσκες, ειδικές στολές).
- Θερμομέτρηση του προσωπικού σε όλα τα σημεία εισόδου σε όλες τις εγκαταστάσεις του ΔΕΣΦΑ σε ολόκληρη τη χώρα.
Ευημερία, εμπλοκή και κατάρτιση
- Από πολύ νωρίς διεξήχθησαν το προσωπικό ενημερωτικές συναντήσεις με τους ιατρούς εργασίας, παρέχοντας συμβουλές για την ατομική και συλλογική υγιεινή και ευαισθητοποιώντας για τη νόσο COVID-19.
- Ο ΔΕΣΦΑ επικοινωνεί τακτικά με το προσωπικό μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (emails) και SMS: έχει δημιουργηθεί μια ειδική τηλεφωνική γραμμή ΔΕΣΦΑ για διευκρινίσεις και οδηγίες για χειρισμό ύποπτων κρουσμάτων από τη νόσο COVID-19, καθώς και γραμμές ιατρικής υποστήριξης του ΔΕΣΦΑ με εξειδικευμένους γιατρούς και επαγγελματίες υγείας, διαθέσιμες όλες σε 24ωρη βάση. Παράλληλα, διανεμήθηκαν σε όλο το προσωπικό μικρού μεγέθους κάρτες με τις παραπάνω τηλεφωνικές γραμμές και τον αριθμό 1135 του ΕΟΔΥ, έτσι ώστε να έχουν όλοι μαζί τους ανά πάσα στιγμή τις σχετικές πληροφορίες.
- Δημιουργήθηκε μια πλατφόρμα για την αποστολή μαζικών κειμένων SMS σε όλο το προσωπικό με σκοπό την άμεση ενημέρωση και επικοινωνία σημαντικών μηνυμάτων.
- Δημιουργήθηκε μια ψηφιακή εφαρμογή του ΔΕΣΦΑ , το “WeCareDaily”, προσβάσιμο από κινητά τηλέφωνα, παρέχοντας τη δυνατότητα σε όλο το προσωπικό να συνδεθεί και να δηλώνει καθημερινά την κατάσταση της υγείας του. Η εφαρμογή πρόκειται να επεκταθεί περαιτέρω και για άλλους σκοπούς επικοινωνίας.
Τεχνολογία
- Η εταιρεία ξεκίνησε την προετοιμασία για απομακρυσμένη εργασία, αρκετά νωρίς, εφαρμόζοντας το Σχεδίο Αδιάλειπτης Λειτουργίας (Business Continuity Plan). Από τεχνολογική άποψη, η Διεύθυνση Πληροφορικής & Επικοινωνιών διασφάλισε ότι όλα τα λειτουργικά συστήματα λειτουργούν δια μέσου απομακρυσμένης πρόσβασης. Σχεδόν το 100% του προσωπικού εργάζεται απομακρυσμένα, εκμεταλλευόμενο το VPN (Virtual Private Network) που ήταν ήδη εγκατεστημένο στην εταιρεία. Συνολικά, 380 νέοι φορητοί υπολογιστές και 55 νέες κινητές συσκευές έχουν παραγγελθεί, ρυθμιστεί και διανεμηθεί στο προσωπικό, επιτρέποντας έτσι τη συνδεσιμότητα και τη συνεχή λειτουργία σε όλα τα επίπεδα. Προκειμένου να αποφευχθεί κάθε φυσική συμφόρηση που απαιτεί την άμεση παρέμβαση του προσωπικού στα γραφεία (συμπεριλαμβανομένων, ενδεικτικά, ψηφιακές διαδικασίες, ηλεκτρονική τιμολόγηση και πληρωμές) κατεβλήθη μια τεράστια προσπάθεια στα αρχικά στάδια της προετοιμασίας και πριν την έναρξη της εξ’ αποστάσεως εργασίας.
Κοινότητα
- Δωρεά ΔΕΣΦΑ 200.000 ευρώ για την αγορά περισσότερων από 166.500 προστατευτικών και χειρουργικών μασκών, για λογαριασμό του Υπουργείου Υγείας, οι οποίες θα διανεμηθούν σε νοσοκομεία σε όλη την Ελλάδα, ενώνοντας τις δυνάμεις του με άλλες τρεις μεγάλες ελληνικές εταιρείες στην εθνική μάχη κατά της κρίσιμης κατάστασης του Coronavirus.
- Άλλοι τρόποι υποστήριξης της κοινότητας αξιολογούνται αυτήν την περίοδο και θα αναπτυχθούν ανάλογα τις επόμενες εβδομάδες.