“Εκτός από τις προεκλογικές συμφωνίες που είχε κάνει η Νέα Δημοκρατία με κάποιους λίγους ιδιοκτήτες ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, το νομοσχέδιο αποκαλύπτει και την πραγματική πολιτική της ταυτότητα. Παρότι πρόκειται για ένα νομοσχέδιο χωρίς όραμα για την παιδεία, την ζημιώνει συνολικά ως δημόσιο αγαθό. Καταφέρνει να είναι κατά των εργαζόμενων, των μαθητών, των μικρομεσαίων επιχειρηματιών, της “αριστείας”, και της αξιοκρατίας. Η άρον άρον διαδικασία νομοθέτησης, με την ολοκλήρωση των επιτροπών και της συζήτησης στην Ολομέλεια σε τρεις συνεχόμενες μέρες, αποδεικνύει την πρόθεσή σας να περιορίσετε το διάλογο και τη συμβολή των βουλευτών, καθώς και να “φιμώσετε” φορείς που δε συμφωνούν με τις δικές σας ρυθμίσεις, όλα αυτά για να “ξεπληρώσετε” το συμβόλαιο που είχατε κάνει με κάποιους προεκλογικά”, δήλωσε ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, κατά την τοποθέτησή του στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης.
Το νομοσχέδιο είναι κατά των εκπαιδευτικών, οι οποίοι, όπως σημείωσε, προσθέτουν αξία στη διαδικασία μάθησης και στα ίδια τα εκπαιδευτήρια. “Αν μιλάμε για την επιλογή σχολείου βάση της κερδοφορίας του, το κρίνουμε δηλαδή ως εμπορική επιχείρηση, τότε, σίγουρα, σήμερα δε μιλάμε για την παιδεία. Η απαξιωτική σάς αντίληψη για την παιδεία δεν περιορίζεται στην ιδιωτική εκπαίδευση, αλλά αφορά το σύνολο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την επιστήμη, την πρόοδο. Η συντηρητική σας προσέγγιση δε συνάδει με το αναβαθμισμένο ποιοτικό σχολείο που έχει ανάγκη η Ελλάδα και η νεολαία”.
Τόνισε στη συνέχεια ότι το νομοσχέδιο της κυρίας Κεραμέως υποβαθμίζει και το ιδιωτικό σχολείο και στρέφεται ειδικότερα κατά των εκπαιδευτικών με την “ελαστικοποίηση” των σχέσεων εργασίας των εκπαιδευτικών, με τη μεταφορά των ιδιωτικών εκπαιδευτικών από το Υπουργείο Παιδείας στο Υπουργείο Εργασίας και τη μεταβολή προς το χειρότερο των εργασιακών τους δικαιωμάτων και των όρων εργασίας, με την εισαγωγή ανισότιμων και υποκειμενικών όρων στην αξιολόγηση και με τη μείωση των αμοιβών τους.
Ο Σ.Φάμελλος έθεσε το ερώτημα: “Ποιοι γονείς θα θέλουν να στείλουν τα παιδιά τους σε σχολεία με εκπαιδευτικούς-λάστιχο, ωρομίσθιους, με μειωμένες αμοιβές, εργαζόμενους πρωί, απόγευμα, Σαββατοκύριακα, καλοκαίρι, ανάλογα με το τι επιθυμεί ο εκάστοτε επιχειρηματίας και όχι σε σχολεία με τους καλύτερους εκπαιδευτικούς; Ποιος θέλει ακόμη εκπαιδευτικούς που θα είναι ευάλωτοι και σε άλλου τύπου πιέσεις για τους βαθμούς, τις απουσίες και τότε θα πρέπει να απολογηθείτε στη νεολαία, για να δώσουν αύριο μόρια στο ΑΣΕΠ και στις εξετάσεις στα ΑΕΙ. Ο νόμος αυτός θα αποτύχει γιατί, όπως γράφει σε πρόσφατο άρθρο του ο πρώην Γενικός Γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Κωστής Παπαϊωάννου, οι περισσότεροι γονείς θα προτάξουν την ιδιότητα του γονέα και όχι την ιδιότητα του πελάτη. Δε θέλω να πιστεύω ότι έχετε φτάσει σε τέτοιο σημείο χυδαιότητας ώστε να στηρίζετε ένα μοντέλο κοινωνίας όπου ο γονέας θα αγοράζει βαθμούς και αριστεία, αντί να δίνει αξίες και αρχές στο παιδί του”.
“Και γιατί τα κάνετε όλα αυτά; Γιατί η Νέα Δημοκρατία θέλει τους εκπαιδευτικούς αδύναμους, φοβισμένους και υποταγμένους και γιατί θέλει τη νεολαία μας και τη νέα γενιά υποταγμένη και φοβισμένη”
“Κατά του νομοσχεδίου τάσσονται όμως και μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παιδεία καθώς οι ιδιοκτήτες κέντρων εκμάθησης ξένων γλωσσών, έχουν καταθέσει έντονη ομόφωνη αντίδραση και νομική γνωμοδότηση κατά της συστέγασης ιδιωτικών σχολείων με κέντρα ξένων γλωσσών.”
Στάθηκε επιπλέον στην τροπολογία του νομοσχεδίου η οποία επιβεβαιώνει ότι δεν υπάρχουν αξιοκρατικά αλλά μόνο κομματικά κριτήρια στην επιλογή των Διευθυντών εκπαίδευσης. Εις βάρος της αριστείας και της αξιοκρατίας, το νομοσχέδιό σας, σχολίασε και δήλωσε: ” Αναρωτιόμαστε μέχρι πού μπορεί να φτάσετε γιατί με το εν λόγω νομοσχέδιο είστε κατά των εργαζόμενων, των διδασκόντων, των μαθητών, των μικρομεσαίων επιχειρηματιών, της “αριστείας”, της αξιοκρατίας αλλά και της ίδιας της παιδείας. Η δυσανεξία δε της Νέας Δημοκρατίας στη γνώση αποδείχτηκε από τις πρώτες εβδομάδες διακυβέρνησης, όταν τοποθέτησαν Διοικητή της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών χωρίς πτυχίο και είχαν το θράσος να νομοθετήσουν στη Βουλή ώστε να μπορεί να καταλάβει αυτή τη θέση χωρίς τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα. Γιατί λοιπόν να πούμε στα παιδιά μας να αποκτήσουν γνώση; Τι παράδειγμα δίνετε;”
Κλείνοντας, ο Σ.Φάμελλος στάθηκε στην επιλογή του πιο “πράσινου” Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, με το άρθρο 15, να υποβαθμίσει την περιβαλλοντική εκπαίδευση αφού, δεν εφαρμόζει το νόμο για την αναβάθμιση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για να ενεργοποιηθούν από φέτος τα Κέντρα εκπαίδευσης για την Αειφορία που συνδέουν το Περιβάλλον με τους Στόχους Βιώσιμους Ανάπτυξης που ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών έχουν ορίζει ως “οδηγό” για το μέλλον της παγκόσμιας κοινότητας. “Η κυβέρνηση της ΝΔ κάνει πίσω, με αποτέλεσμα τα σχολεία μας να μην αναβαθμίσουν τα κέντρα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, ενώ, με νόμο του ΣΥΡΙΖΑ, το νόμο 4547 του 2018, προβλεπόταν η λειτουργία τους και η σύνδεσή τους με θέματα Υγείας, Πολιτισμού, αλλά και με θέματα τοπικής Ανάπτυξης. Έτσι όμως η περιβαλλοντική εκπαίδευση και τα παιδιά στην Ελλάδα να μένουν πίσω. Ήδη, τη χρονιά 2019-2020 έξι κέντρα εκπαίδευσης για την Αειφορία έμειναν κλειστά με ευθύνη της κυβέρνησης. Το κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο Λιβάδι του Δήμου Θέρμης, για παράδειγμα, ιδρύθηκε, το 2018, με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας αλλά, με επιλογή της ΝΔ, δεν τοποθετήθηκαν καθηγητές και έμεινε κλειστό. Η ΝΔ “υποβαθμίζει” λοιπόν και την περιβαλλοντική εκπαίδευση”.