Η καινοτομία είναι το κλειδί για την αντιμετώπιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και οι κυβερνήσεις πρέπει να ενθαρρυνθούν τις επενδύσεις προς αυτή την κατεύθυνση, δήλωσε ο Μπιλ Γκέιτς, συνιδρυτής της Microsoft.
Σε μια πρόσφατη αποκλειστική συνέντευξη στο πρακτορείο ειδήσεων Xinhua, ο Γκέιτς ανέφερε μεταξύ άλλων πολλές πηγές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα όπως τα εργοστάσια χάλυβα και τσιμέντου, καθώς και ο καλλιέργειες ρυζιού, η παραγωγή λιπασμάτων και η εκτροφή ζώων, λέγοντας ότι ο κόσμος δεν μπορεί να παραλείψει κανένα από αυτά για να επιτύχει μηδενικές εκπομπές.
«Για την επίλυση αυτών των προβλημάτων, το κλειδί είναι η καινοτομία», σημειώνοντας ότι η βασική έρευνα και ανάπτυξη είναι ένας τεράστιος τομέας συνεργασίας, ειδικά στους πιο δύσκολους τομείς, όπως η φτηνή παραγωγή πράσινου υδρογόνου για την παραγωγή πράσινου χάλυβα ή πράσινου λιπάσματος».
«Ανυπομονούμε όλοι για τη Γλασκόβη τον Νοέμβριο και ελπίζουμε να δούμε πολύ περισσότερη συζήτηση για τα καινοτόμα εργαλεία», δήλωσε ο Γκέιτς, προσθέτοντας ότι χωρίς καινοτομία, ακόμη και πλούσιες χώρες δεν θα αντέξουν.
Ο Γκέιτς πρόκειται να δημοσιεύσει το νέο του βιβλίο την Τρίτη με τίτλο: «Πώς να αποφύγετε μια Κλιματική Καταστροφή: Οι λύσεις που έχουμε και τις σημαντικές ανακαλύψεις που χρειαζόμαστε». Στο βιβλίο προτείνει συγκεκριμένα μέτρα που μπορούν να λάβουν τα άτομα, οι κυβερνήσεις και οι εταιρείες για την εξάλειψη των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
«Στο βιβλίο μου, θα μοιραστώ ό, τι έχω μάθει κατά περισσότερο από μια δεκαετία μελετώντας την κλιματική αλλαγή με ειδικούς και επενδύοντας στις καινοτομίες που θα χρειαστεί να εισάγουμς».
Επιπλέον, ο Γκέιτς εξέφρασε την ελπίδα ότι γράφοντας ένα βιβλίο, ο κόσμος μπορεί να καταλήξει σε ένα σχέδιο που περιλαμβάνει πολλή καινοτομία, πολλή συνεργασία μεταξύ διαφορετικών χωρών και πολλές καινοτόμες πολιτικές.
Στη συνέντευξη ο Γκέιτς μίλησε και για τα ηλεκτρικά οχήματα, αναφέροντας ότι «θα έχουν απολύτως μέλλον», παρόλο που σήμερα το ποσοστό πωλήσεων τους είναι μέτριο, κάνοντας λόγο για το σχέδιο της General Motors να τερματίσει την παραγωγή βενζινοκίνητων μέχρι το 2035.
Ανέφερε πολλά μαθήματα που αντλήθηκαν από τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων, λέγοντας ότι μπορεί να επιτευχθούν καλύτερα αποτελέσματα εάν πολλές από αυτές τις επιδοτήσεις μετατοπιστούν σε αυτούς τους δύσκολους τομείς.
Μεταξύ των νέων ενεργειακών κατηγοριών, ο Γκέιτς, η πυρηνική ενέργεια ευνοείται περισσότερο, η οποία έχει πλεονεκτήματα σχετικά με τη μετάδοση αλλά και τη διατήρηση της αξιοπιστίας. Καθώς τα πυρηνικά εργοστάσια γίνονται ασφαλέστερα και φθηνότερα, πρόσθεσε, θα μπορούσε να διαδραματίσει κάποιο ρόλο, γιατί είναι πάντα διαθέσιμη, ανεξάρτητα από τον καιρό.
Τέλος, ανέφερε ότι αναμφίβολα η αιολική και η ηλιακή ενέργεια θα είναι ένα τεράστιο μέρος της μελλοντικής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, όμως εάν δεν γίνει κάποιο «θαύμα» στην αποθήκευση ενέργειας, θα είναι απαραίτητες πηγές ενέργειας όπως η πυρηνική ενέργεια η οποία δεν εξαρτάται από τον άνεμο ή τον ήλιο.
Πηγή: IANS