Μάλιστα, η εργασία επικράτησε κόντρα σε σημαντικό διεθνή ανταγωνισμό, αφού επιλέχθηκε ανάμεσα σε 135 αντίστοιχες υποψηφιότητες από πανεπιστήμια και φορείς από όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων από ΗΠΑ, Κίνα, Ινδία, Καναδά, Ιρλανδία, Τουρκία, Βραζιλία, Φινλανδία, Αυστραλία, Βιετνάμ, Ιαπωνία, Νότια Κορέα, Νέα Ζηλανδία, Σαουδική Αραβία Γερμανία, Ελβετία, Νορβηγία, Ολλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, κ.ά.
Πρόκειται για το βραβείο «Top 2% Paper Award», που απονεμήθηκε στο πλαίσιο του 7ου παγκόσμιου συνεδρίου για τα Έξυπνα Συστήματα Ενέργειας και τις Έξυπνες Τεχνολογίες (SEST 2024), το οποίο διοργάνωσε στο Πολυτεχνείο του Τορίνου τον Σεπτέμβριο 2024. Η ερευνητική εργασία, με τίτλο «Μεθοδολογία για την εκτίμηση των ιδιοτιμών και των επιπέδων αδράνειας από μετρήσεις», εκπονήθηκε στο Εργαστήριο Συστημάτων Ηλεκτρικής Ενέργειας του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΤΗΜΜΥ) της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, στο πλαίσιο της διδακτορικής διατριβής του υποψήφιου διδάκτορα Αχιλλέα Σφέτκου, υπό την επίβλεψη του καθηγητή του ΤΗΜΜΥ Γρηγόρη Παπαγιάννη (επιβλέποντα), του αναπληρωτή καθηγητή Θεόφιλου Παπαδόπουλου και του επίκουρου καθηγητή Μηνά Αλεξιάδη.
«Στόχος της εργασίας ήταν η διευκόλυνση της διείσδυσης Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στα σύγχρονα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας. Η αυξανόμενη διείσδυση των ΑΠΕ στα σύγχρονα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας δημιουργεί προβλήματα ευστάθειας, ειδικά σε περιπτώσεις απότομων μεταβολών στην κατανάλωση. Η καινοτομία της διατριβής έγκειται στον συνδυασμό μετρήσεων, μηχανικής μάθησης και βελτιστοποίησης για τον υπολογισμό κρίσιμων παραμέτρων που επηρεάζουν την ευστάθεια και τον έλεγχο των συστημάτων. Η μέθοδος που αναπτύχθηκε επιτρέπει στους διαχειριστές να λαμβάνουν γρήγορες διορθωτικές ενέργειες, διασφαλίζοντας τη σταθερή λειτουργία του δικτύου και μειώνοντας τον κίνδυνο αποσύνδεσης ή ολικής σβέσης (blackout)» υπογραμμίζεται σε σημερινή ανακοίνωση του ΑΠΘ, στην οποία διευκρινίζεται ότι η ερευνητική εργασία υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.), στο πλαίσιο της «5ης προκήρυξης ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για υποψήφιους/ες διδάκτορες».