Πρόκειται για ένα ιστορικό βήμα για τον τομέα ενέργειας της χώρας, καθώς μέχρι σήμερα δεν διέθετε τερματικό σταθμό. Όπως μεταδίδουν γερμανικά Μέσα Ενημέρωσης την Παρασκευή, το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας εξέδωσε την τελευταία εκκρεμή άδεια για την εγκατάσταση εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Με αυτόν τον τρόπο ρυθμίστηκε η απόρριψη λυμάτων που περιέχουν χλώριο στη θάλασσα. Έτσι, «εξασφαλίστηκε η καλύτερη δυνατή ισορροπία μεταξύ κοινωνικών, οικονομικών και οικολογικών ανησυχιών». Αυτό είπε η AnneRickmeyer, επικεφαλής του κρατικού γραφείου της Κάτω Σαξονίας για τη Διαχείριση Υδάτων, την Προστασία των Παράκτιων και τη Διατήρηση της Φύσης (NLWKN).
Ωστόσο τα προβλήματα δεν σταματούν εδώ. Οι περιβαλλοντικές ομάδες επικρίνουν την απόρριψη χημικών ουσιών και εκφράζουν ανησυχία ότι θα προκληθεί ζημιά στη θάλασσα. Η άδεια παραδόθηκε στον χειριστή Uniper Global Commodities.
Το εργοστάσιο LNG αποτελεί μέρος των προσπαθειών της Γερμανίας να εξαρτηθεί από το φυσικό αέριο από τη Ρωσία. Θα τεθεί σε λειτουργία σήμερα Σάββατο παρουσία του καγκελαρίου ΌλαφΣολτς (SPD) και άλλων πολιτικών. Στη νέα προβλήτα έδεσε την Πέμπτη το ειδικό πλοίο «Höegh Esperanza». Το επόμενο διάστημα, το υγρό αέριο θα λάβει εκ νέου την αέρια μορφή του στην πλατφόρμα.
Στις 15 Δεκεμβρίου, η γερμανική ενεργειακή εταιρεία Uniper επιβεβαίωσε την άφιξη του Höegh Esperanza, του καθορισμένου FSRU στον τερματικό σταθμό.
Το FSRU είχε προηγουμένως φορτώσει περίπου 165.000 m3 LNG στην Ισπανία – μια ποσότητα που θεωρείται αρκετή για να τροφοδοτήσει περίπου 50-80.000 γερμανικά νοικοκυριά για ένα χρόνο.
Στο μέλλον, δεν θα φέρει πλέον το LNG στο ίδιο το Wilhelmshaven. Στόχος της η Höegh Esperanza είναι να επαναεριοποιεί το παραδοθέν LNG και να τροφοδοτεί τουλάχιστον πέντε bcm φυσικού αερίου στο γερμανικό δίκτυο φυσικού αερίου κάθε χρόνο.
Αυτό είναι περίπου το 6% της ζήτησης φυσικού αερίου της Γερμανίας και, επομένως, θα αντικαταστήσει περίπου το 11% των εισαγωγών φυσικού αερίου της Γερμανίας από τη Ρωσία.
Σχολιάζοντας την άφιξη της FSRU, ο Holger Kreetz, ο COO Asset Management της Uniper, δήλωσε: «Υπάρχουν ακόμη πολλά να γίνουν μέχρι να προωθηθεί η πρώτη ποσότητα αερίου τις επόμενες ημέρες. Ωστόσο, μετά από δέκα μήνες εντατικής δουλειάς, βρισκόμαστε σε μια εξαιρετική στιγμή».
Να υπενθυμίσουμε πως τον Φεβρουάριο του 2022, η Γερμανία γνωστοποίησε τα σχέδιά της για την κατασκευή δύο τερματικών σταθμών LNG στο Brunsbüttel και το Wilhelmshaven σε μια προσπάθεια να μειώσει την εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο.
Μετά από αυτό, τον Απρίλιο, η κυβέρνηση της Γερμανίας έκανε γνωστή την εκτάκτως ειλημμένη απόφαση να επενδύσει περίπου 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε τέσσερις πλωτούς τερματικούς σταθμούς LNG και να ναυλώσει συνολικά πέντε FSRU.
Οι άλλοι δύο τερματικοί σταθμοί LNG θα βρίσκονται στα λιμάνια Lubmin και Stade.
Τον περασμένο μήνα, η πρώτη FSRU που ναυλώθηκε από τη γαλλική εταιρεία ενέργειας Total Energies για χρήση στον τερματικό σταθμό Lubmin έφτασε στη Γερμανία. Ωστόσο, σύντομα έγινε γνωστό ότι η έναρξη των εργασιών στον τερματικό σταθμό θα καθυστερήσει για αρκετές εβδομάδες λόγω των διαδικασιών έγκρισης που εκκρεμούν.