Η παγκόσμια αγορά μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αναμένεται να αυξηθεί από 17 δισεκατομμύρια δολάρια σε περισσότερα από 95 δισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ 2019 και 2028.
Με την αυξανόμενη ζήτηση για απεξάρτηση από τον άνθρακα στον τομέα των μεταφορών, οι εταιρείες που παράγουν τις μπαταρίες που τροφοδοτούν τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν σημειώσει σημαντική δυναμική.
Παρά τις προσπάθειες των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ευρώπης να αυξήσουν την εγχώρια παραγωγή μπαταριών, η αγορά εξακολουθεί να κυριαρχείται από Ασιάτες προμηθευτές.
Οι 10 κορυφαίοι παραγωγοί είναι όλες ασιατικές εταιρείες.
Επί του παρόντος, οι κινεζικές εταιρείες αποτελούν το 56% της αγοράς μπαταριών EV, ακολουθούμενες από κορεατικές εταιρείες (26%) και ιαπωνικούς κατασκευαστές (10%).
Ο κορυφαίος προμηθευτής μπαταριών, η CATL, διεύρυνε το μερίδιο αγοράς της από 32% το 2021 σε 34% το 2022. Το ένα τρίτο των μπαταριών EV παγκοσμίως προέρχεται από την κινεζική εταιρεία. Η CATL παρέχει μπαταρίες ιόντων λιθίου στις Tesla, Peugeot, Hyundai, Honda, BMW, Toyota, Volkswagen και Volvo.
Παρά το γεγονός ότι αντιμετωπίζει αυστηρό έλεγχο μετά τις ανακλήσεις μπαταριών EV λόγω ανάφλεξης στις Ηνωμένες Πολιτείες, η LG Energy Solution παραμένει ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών. Το 2021, ο νοτιοκορεατικός προμηθευτής συμφώνησε να επιστρέψει στη General Motors 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια για να καλύψει τα 143.000 Chevy Bolt EV που ανακλήθηκαν λόγω κινδύνου πυρκαγιάς από ελαττωματικές μπαταρίες.
Η BYD κατέλαβε την τρίτη θέση από την Panasonic, καθώς σχεδόν διπλασίασε το μερίδιο αγοράς της κατά το τελευταίο έτος. Η εταιρεία που υποστηρίζεται από τον Γουόρεν Μπάφετ είναι η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο με βάση την κεφαλαιοποίηση της αγοράς, αλλά παράγει επίσης μπαταρίες που πωλούνται σε αγορές σε όλο τον κόσμο. Τα πρόσφατα στοιχεία πωλήσεων δείχνουν ότι η BYD θα ξεπεράσει την LG Energy Solution σε μερίδιο αγοράς τους επόμενους μήνες ή χρόνια.
Τα ηλεκτρικά οχήματα ήρθαν για να μείνουν, ενώ τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης πρόκειται να εξαφανιστούν τις επόμενες δεκαετίες. Πρόσφατα, η General Motors ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να σταματήσει την πώληση οχημάτων εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035, ενώ η Audi σχεδιάζει να σταματήσει την παραγωγή τέτοιων μοντέλων μέχρι το 2033.
Εκτός από τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, η τεχνολογία των μπαταριών είναι απαραίτητη για την ενεργειακή μετάβαση, παρέχοντας αποθηκευτική ικανότητα για τη διαλείπουσα ηλιακή και αιολική παραγωγή.
Καθώς οι κατασκευαστές μπαταριών εργάζονται για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση της μετάβασης των EV και να βελτιώσουν την ενεργειακή πυκνότητα στα προϊόντα τους, μπορούμε να περιμένουμε περισσότερες ενδιαφέρουσες εξελίξεις σε αυτόν τον κλάδο.