Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός έδωσε έγκριση για την υπογραφή της σύμβασης του έργου «Επέκταση δικτύου ποδηλατοδρόμων στον αστικό ιστό Βόλου-Νέας Ιωνίας», προϋπολογισμού 1.465.000 ευρώ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020. Φορέας υλοποίησης και κύριος του έργου είναι ο Δήμος Βόλου, που προχωρά σε υπογραφή σύμβασης με τον ανάδοχο που αναδείχθηκε στο σχετικό διαγωνισμό.
«Σε συνεργασία με τον Δήμαρχο Βόλου Αχιλλέα Μπέο και τις υπηρεσίες μας, επεκτείνουμε κατά 7 χιλιόμετρα το δίκτυο ποδηλατοδρόμων στον πολεοδομικό συγκρότημα Βόλου και Νέας Ιωνίας» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός. «Ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες του συνεχώς αυξανόμενου αριθμού ανθρώπων που καθημερινά επιλέγουν τη χρήση ποδηλάτου για τις μετακινήσεις τους στην πόλη. Είναι ένα έργο με πράσινο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, που συγχρονίζει το πολεοδομικό συγκρότημα με την εποχή, λαμβάνοντας υπ όψη και τις ανάγκες μετακίνησης των ανθρώπων με κινητικά προβλήματα, καθώς υπάρχουν οι απαραίτητες προδιαγραφές για τη χρήση ειδικών ποδηλάτων ΑμεΑ» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.
Το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων
Το νέο δίκτυο έχει μήκος 7.050 μέτρα, ενώνει τους βασικούς πόλους του Βόλου και της Νέας Ιωνίας και αφορά στις οδούς: Ρ. Φεραίου (από Κασσαβέτη έως Ιωλκού), Κασσαβέτη (από Ρ. Φεραίου έως Δημητριάδος), Μεταμορφώσεως (από Ρ.Φεραίου έως 28ης Οκτωβρίου), Βασσάνη (από Ρ.Φεραίου έως Παπαδιαμάντη), Μικρασιατών (από Βασσάνη έως Ζάχου), Παπαδιαμάντη (από Γρ. Λαμπράκη έως Ζάχου), Ζάχου (από Παπαδιαμάντη έως 2ας Νοεμβρίου), Φιλαδελφείας (από Καραμπατζάκη έως Μαιάνδρου), Βενιζέλου (από Καραμπατζάκη έως Εθνικών Αγώνων), Μαιάνδρου (από Φιλαδελφείας έως Ικάρων),) Ικάρων (από Μαιάνδρου έως Εθνικών Αγώνων), Εθνικών Αγώνων (από Βενιζέλου έως Ικάρων), και παραπλεύρως του Πολιτιστικού Άλσους Νέας Ιωνίας (από Εθνικών Αγώνων έως Δοξοπούλου).
Το δίκτυο διαμορφώνεται μέσω των εξής επιλογών: α) με δημιουργία αποκλειστικής λωρίδας ποδηλάτων παράλληλης ροής με την υπόλοιπη κυκλοφορία, β) με διαμόρφωση οδού μικτής χρήσης οχημάτων και ποδηλάτων με προτεραιότητα των ποδηλάτων έναντι της παράλληλης μηχανοκίνητης κυκλοφορίας και γ) με διάδρομο αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτου, διπλής κατεύθυνσης με διαχωρισμό από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία με νησίδα φύτευσης. Θα υλοποιηθεί πλήρης χρωματισμός του δικτύου με ειδικά υλικά και θα τοποθετηθεί η προβλεπόμενη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση.
Ειδικότερα θα εκτελεστούν επιφανειακές εργασίες που αφορούν απόξεση στρώσεων υφιστάμενου ασφαλτικού οδοστρώματος, κατασκευή ασφαλτικής στρώσης κυκλοφορίας αστικής οδού μετά την εκτέλεση των εργασιών απόξεσης, καθαίρεση άοπλου σκυροδέματος, κατασκευή ρείθρων όπου απαιτείται, τοποθέτηση χυτοσιδήρων εσχάρων και καλυμμάτων φρεατίων, κατασκευή φρεατίων υδροσυλλογής και επίσκεψης δικτύου αποχέτευσης, αναδιάταξη καλυμμάτων φρεατίων, κατακόρυφη σήμανση (πληροφοριακές-ρυθμιστικές πινακίδες), οριζόντια σήμανση- διαγράμμιση οδοστρώματος και λοιπές εργασίες που περιλαμβάνονται στο τιμολόγιο της μελέτης.
Οφέλη
Με την ολοκλήρωση του έργου, διευρύνεται το υφιστάμενο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην περιοχή, βελτιώνεται η κινητικότητα των ποδηλάτων, καθίσταται προσβάσιμο με ποδήλατο ένα μεγάλο μέρος της περιοχής του Βόλου και Νέας Ιωνίας συνδέοντας έτσι τις γειτονιές με το κέντρο, ενώ εξυπηρετεί μετακινήσεις για σκοπούς εργασίας, εκπαίδευσης, αθλητισμού και αναψυχής. Το δίκτυο καθίσταται φιλικό και ασφαλές και για χρήση από ΑμεΑ ή άτομα με άλλα κινητικά προβλήματα καθώς υπάρχουν οι απαραίτητες προδιαγραφές για τη χρήση ειδικών ποδηλάτων αυτών των κατηγοριών.