Να πάρει θέση η ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την ενδεχόμενη επιβάρυνση των καταναλωτών με υπέρμετρα κόστη για την Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου (ΥΑΦΑ) Καβάλας, ζητούν τριάντα (30) βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων που κατέθεσαν, με πρωτοβουλία του τομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτή Β’ Θεσσαλονίκης, Σωκράτη Φάμελλου.
Αναφέρονται στη δήλωση «Δεν είμαστε αποικία» του προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), Α. Δαγούμας, σχολιάζοντας την πρόταση του ΔΕΣΦΑ να κατασκευάσει δεύτερο αγωγό, κόστους σχεδόν 1 δισ. ευρώ και μεταφορικής ικανότητας περίπου 12 bcm ετησίως – σχεδόν όσο ο υφιστάμενος κεντρικός αγωγός που έρχεται από τα ελληνο-βουλγαρικά σύνορα-, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για την Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου (ΥΑΦΑ) Καβάλας, αλλά και για τον χαρακτηρισμό ως φαραωνικό του έργου, το οποίο θα επιβαρύνει με δυσθεώρητο κόστος τους καταναλωτές.
Οι βουλευτές θέτουν ερωτήματα σχετικά με τη θέση του ΥΠΕΝ για την αναγκαιότητα και τη σκοπιμότητα κατασκευής δεύτερου αγωγού αλλά και για «επιθυμία» του ΔΕΣΦΑ να επιμεριστεί το μεγαλύτερο μέρος του κόστους στους ήδη επιβαρυμένους με τεράστιο ενεργειακό κόστος καταναλωτές.
Σημειώνουν πως οι καταναλωτές επιβαρύνονται ήδη από τις υπέρογκες αυξήσεις στο κόστος ενέργειας αλλά και πως οι ρυθμιζόμενες χρεώσεις, εκτός από επιβάρυνση προς τον καταναλωτή, αποτελούν και «κρατικούς πόρους» σύμφωνα με το ευρωπαϊκό δίκαιο και άρα .
Επειδή το ΥΠΕΝ οφείλει να διασφαλίσει ότι οι καταναλωτές δεν θα επιβαρυνθούν με υπέρμετρα κόστη που δεν τους αναλογούν, οι βουλευτές ζητούν να μάθουν ποιο θα είναι το τελικό πρόσθετο κόστος κατασκευής του νέου αγωγού, τι ποσοστό θα καλυφθεί από τους καταναλωτές μέσω των ρυθμιζόμενων χρεώσεων και ποια είναι η γνώμη της ΡΑΕ για τον Κανονισμό τιμολόγησης της ΥΑΦΑ που έχει καταθέσει ο ΔΕΣΦΑ, δεδομένου ότι οι ρυθμιζόμενες χρεώσεις, εκτός από επιβάρυνση προς τον καταναλωτή, αποτελούν και «κρατικούς πόρους» σύμφωνα με το ευρωπαϊκό δίκαιο.
Ζητούν δε να κατατεθούν η Ανάλυση Κόστους Οφέλους, η μελέτη σκοπιμότητας για την κατασκευή του δεύτερου αγωγού, η ανάλυση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την έγκριση του σχεδίου χρηματοδότησης, ειδικά εάν τίθεται θέμα κρατικών ενισχύσεων.