Το όποιο δημοσιονομικό κενό θα εξαρτηθεί «από το φυσικό αέριο, γιατί αυτήν τη στιγμή η κυβέρνηση έχει κάνει τεράστια παρέμβαση στον ηλεκτρισμό. Σήμερα η τιμή του αερίου ήταν 11 φορές πάνω από την τιμή προ κρίσης», τόνισε ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, μιλώντας για τα δημοσιονομικά, το φυσικό αέριο, τα καύσιμα και τον πληθωρισμό, στην εκπομπή «Καλοκαίρι Μαζί» του ΑΝΤ1.
Ο κ Σκυλακάκης, έθεσε τα δύο πιθανά σενάρια για το φυσικό αέριο. Το πρώτο είναι η περίπτωση να μη διακοπεί η παροχή του ρωσικού φυσικού αερίου, που θα σημάνει αποκλιμάκωση των τιμών του. Το δεύτερο, η διακοπή του ρωσικού φυσικού αερίου, «από την οποία η Ελλάδα θα έχει μικρότερη συνέπειες, αφού δεν χρησιμοποιείται αέριο στη βιομηχανία».
Στην περίπτωση που υπάρξει ο δημοσιονομικός χώρος, εξήγησε ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, προτεραιότητα θα είναι οι πιο αδύναμοι πολίτες.
«Η ύφεση μειώνει τις τιμές των καυσίμων. Η πτώση των τιμών στα καύσιμα έχει μία καθυστέρηση. Το αέριο και όχι τα καύσιμα θα είναι το μεγάλο μας πρόβλημα το επόμενο διάστημα. Από αυτό θα καθοριστεί ο δημοσιονομικός χώρος», συμπλήρωσε.
Αναφορικά με το Ταμείο Ανάπτυξης και το κατά πόσο θα μπορούσε να συμβάλει στη δημιουργία δημοσιονομικού χώρου, ο Θ.Σκυλακάκης εξήγησε πως, «οι απορροφήσεις έχουν αρχίσει να αυξάνονται για το Ταμείο Ανάπτυξης. Κι έχουμε και πολύ μεγάλη ζήτηση για επενδύσεις. Πρωτοφανείς για τα προηγούμενα δεδομένα. Πάνε πολύ καλά και τα δάνεια του Ταμείου, έχουμε φτάσει 2,6 δις δάνεια που έχουν εγκριθεί για 55 έργα», ωστόσο, αυτός «ο πολλαπλασιαστής θα επηρεάσει περισσότερο το 2022 και το 2023».
Όσο για το αν θα υπάρξει κάποια παρέμβαση για τις ανατιμήσεις, αναφέρθηκε στην επικείμενη αύξηση των συντάξεων στην αρχή του νέου έτους και την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης.
«Μείωση τιμών που πιθανόν θα δούμε τους επόμενους μήνες, είναι στα καύσιμα. Υπάρχουν προβλέψεις κι άλλα όπως το σιτάρι που βλέπω ότι αρχίζουν να πέφτουν», συμπλήρωσε.