Συνολικά, πάνω από 14 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου εκτιμάται ότι θα μεταφερθούν στη θάλασσα αυτό τον μήνα, σύμφωνα με τα δεδομένα παρακολούθησης δεξαμενόπλοιων που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg.
Στις αρχές του περασμένου μήνα, η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε σχεδόν όλες τις εισαγωγές αργού από τη Ρωσία ενώ εντάχθηκε στο σχέδιο της G7 που περιορίζει στα 60 δολάρια την τιμή στην οποία η Μόσχα μπορεί να πουλά κάθε βαρέλι της. Ως αποτέλεσμα, το κόστος ναύλων εκτινάχθηκε στα ύψη, καθώς τα πλοία γινόταν πιο δυσεύρετα.
Οι μεταφορές από πλοίο σε πλοίο αποτελούν ρουτίνα στο εμπόριο πετρελαίου, με hotspot την ισπανική πόλη Θέουτα, στη βόρεια ακτή της Αφρικής, αλλά και την Καλαμάτα, γράφει το Bloomberg.
Επιπροσθέτως, τα δεξαμενόπλοια που μπορούν να κινούνται στον πάγο δεν πρέπει να απομακρυνθούν πολύ από τη Βαλτική, καθώς είναι απαραίτητα κατά τον ρωσικό χειμώνα και, όσο μακριά πλέουν, τόσο περισσότερο χρόνο θέλουν για να επιστρέψουν.