Μετά τη δρομολόγηση κατασκευής του σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων με LNG, ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την κατασκευή και της δεύτερης υποδομής στο τέρμιναλ του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα, που θα «φέρει» και στη χώρα μας την εφοδιαστική αλυσίδα υγροποιημένου φυσικού αερίου μικρής κλίμακας. Ο λόγος για τη νέα προβλήτα small scale LNG, η ανάπτυξη της οποίας προκηρύχθηκε πρόσφατα από τον Διαχειριστή
Ο διαγωνισμός έχει προϋπολογισμό 12,5 εκατ. ευρώ (πλην ΦΠΑ), ενώ η διορία υποβολής προσφορών ολοκληρώνεται στις 30 Νοεμβρίου. Όπως αναφέρεται στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ, η νέα προβλήτα (ssLNG jetty) θα κατασκευασθεί στο βορειοανατολικό τμήμα της Ρεβυθούσας, με στόχο να ξεκινήσει να λειτουργεί τον Ιούνιο του 2022. Για την κάλυψη της επένδυσης, ο Διαχειριστής έχει αιτηθεί επιχορήγηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 με ποσοστό 50,42% στο επιλέξιμο κόστος, ενώ ως πηγές χρηματοδότησης είναι πιθανό να αξιοποιήσει ο ΔΕΣΦΑ ίδια κεφάλαια ή να προχωρήσει στη σύναψη δανείου.
Προοπτική
Το ssLNG jetty θα αποτελέσει εφαρμογή των μελετών που εκπονούνται στο πλαίσιο του προγράμματος POSEIDON MED IΙ, με σκοπό την υιοθέτηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου ναυτιλίας στην Ανατολική Μεσόγειο. Μία προοπτική που θα καταστήσει την Ελλάδα κομβικό σημείο ανεφοδιασμού και διανομής υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Σε αυτό το πλαίσιο, το έργο θα εξυπηρετεί τη φόρτωση LNG σε πλοία μικρής κλίμακας (1.000 m3 και έως 28.000 m3). Τα μικρότερα πλοία ανεφοδιασμού (bunker vessels) θα αξιοποιούνται για LNG bunkering, τροφοδοτώντας άλλα πλοία που κινούνται με LNG (πλοία μεταφοράς φορτίου, μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιων, Ro-Pax), στο λιμάνι του Πειραιά κυρίως και ενδεχομένως σε άλλους λιμένες.
Το LNG bunkering προγραμματίζεται να κάνει «πρεμιέρα» στο λιμάνι του Πειραιά νωρίτερα από την ολοκλήρωση της προβλήτας, με την τροφοδοσία πλοίων μικρότερης χωρητικότητας, τα οποία θα ανεφοδιάζονται μέσω βυτιοφόρων. Τα βυτιοφόρα θα ξεκινούν από τον σταθμό φόρτωσης LNG (truck loading station) που βρίσκεται ήδη υπό κατασκευή στη Ρεβυθούσα, για να αποτελέσει τον πρώτο «πυλώνα» υλοποίησης της εφοδιαστικής αλυσίδας small scale LNG.
Ωστόσο, το ssLNG jetty θα δώσει τη δυνατότητα ανεφοδιασμού και με τη διαδικασία ship to ship, χάρη στην οποία θα μπορούν να υποστηριχθούν μεγαλύτερα σκάφη, όπως κρουαζιερόπλοια. Έτσι, θα ανοίξει τον δρόμο ώστε το λιμάνι του Πειραιά να εξελιχθεί σε μία σταθερή βάση για τη χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως ναυτιλιακού καυσίμου στην Ανατολική Μεσόγειο.
Την ίδια στιγμή, η υποστήριξη των feeder vessels ουσιαστικά σημαίνει πως θα γίνει πραγματικότητα και στη χώρα μας η δυνατότητα ανεφοδιασμού και νησιωτικών περιοχών, με θαλάσσιους «εικονικούς αγωγούς» αερίου. Έτσι, το ssLNG jetty δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε να αποκτήσουν και νησιά πρόσβαση στο φυσικό αέριο.
(Πηγή εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")