Την ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασιών ώστε να αποδεσμευτεί πολύτιμος ηλεκτρικός χώρος για νέες, βιώσιμες επενδύσεις επεσήμανε πρόσφατα σε συνέδριο ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ κ. Μάνος Μανουσάκης.
Ωστόσο, ένα ερώτημα που γεννιέται είναι η τύχη των έργων που είτε έχουν οριστικούς όρους σύνδεση,ς είτε έχουν πλήρη φάκελο για να πάρουν οριστικούς όρους σύνδεσης που υπολογίζονται σε 43GW και ο προγραμματισμός του ΑΔΜΗΕ για την επέκταση του δικτύου προβλέπει περίπου 28,5GW έως το 2030.
Το δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ΑΔΜΗΕ αναφέρει πως «μια περιοχή του ΕΣΜΗΕ θεωρείται «κορεσμένη» όταν η ισχύς που εγχέεται στο Σύστημα μεταφοράς προς διακίνηση από αυτό υπερβαίνει τη διαθέσιμη ικανότητα μεταφοράς των δικτύων της περιοχής. Για τις «κορεσμένες» περιοχές, καθώς και για αυτές στις οποίες εμφανίζονται συνθήκες συμφόρησης, ο ΑΔΜΗΕ προγραμματίζει έργα ενίσχυσης του Συστήματος λαμβάνοντας υπόψη την πορεία της υλοποίησης των νέων Σταθμών ανά περιοχή, με στόχο την αύξηση της ικανότητας των δικτύων και την άρση των περιορισμών. Γενικότερα προβλήματα συμφόρησης ή/και περιορισμένων περιθωρίων εμφανίζονται σε τμήματα του ΕΣΜΗΕ σε αρκετές πλέον γεωγραφικές περιοχές όπως ενδεικτικά αναφέρονται: Πελοπόννησος Δυτική Μακεδονία Κεντρική Μακεδονία (Κιλκίς) Ανατολική Μακεδονία και Θράκη Στερεά Ελλάδα (Εύβοια, Βοιωτία) Νότιες Ιόνιοι Νήσοι Κεντρική Ελλάδα (Μεσοχώρα) Δυτική Ελλάδα (Ιωάννινα)».