Την ανάγκη δράσεων οι οποίες θα συμβάλλουν στην απόκτηση, βελτίωση και διατήρηση της απαραίτητης γνώσης, αλλά και των εργαλείων και των πόρων προκειμένου οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις να ανταποκριθούν στον ιδιαίτερα απαιτητικό χαρακτήρα του σύγχρονου επιχειρηματικού περιβάλλοντος επεσήμανε ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ), Γιώργος Καββαθάς μιλώντας στο iΕnergeia με αφορμή την παρουσίαση στην Πάτρα της μελέτης του Ινστιτούτου Μικρομεσαίων της συνομοσπονδίας με τίτλο: «Κλιματική Αλλαγή και ΜμΕ: Πράσινη Μετάβαση, Ευρωπαϊκό Θεσμικό Πλαίσιο & Αναγκαίες Προσαρμογές για την Αύξηση της Ανταγωνιστικότητας των ΜμΕ στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας».
Ο πρόεδρος σημείωσε στο iΕnergeia, με αφορμή τα όσα ανέφερε στην προαναφερθείσα εκδήλωση, ότι το Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ) υλοποίησε το έργο «Θεσμική, Ερευνητική και Επιχειρησιακή ενδυνάμωση της ΓΣΕΒΕΕ» το οποίο, μεταξύ άλλων, στοχεύει στην αναβάθμιση, εξέλιξη και τον μετασχηματισμό των δομών του ινστιτούτου πανελλαδικά, σε δομές πληροφόρησης, γνώσης και υποστήριξης στα πεδία: της ενημέρωσης, καθοδήγησης και ενδυνάμωσης μικρών επιχειρήσεων, της διάγνωσης εκπαιδευτικών αναγκών, του σχεδιασμού και της ανάπτυξης ποιοτικών προδιαγραφών επαγγελματικής κατάρτισης και της ενδυνάμωσης των τοπικών συνδικαλιστικών φορέων μελών της. Στο πλαίσιο αυτό, το ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ Παράρτημα Δυτικής Ελλάδας πρότεινε την υλοποίηση της μελέτης με τίτλο «Κλιματική Αλλαγή και ΜμΕ: Πράσινη Μετάβαση, Ευρωπαϊκό Θεσμικό Πλαίσιο και Αναγκαίες Προσαρμογές για την Αύξηση Ανταγωνιστικότητας των ΜμΕ στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας».
Όπως σημείωσε ο πρόεδρος τελικός στόχος της ΕΕ είναι η επιτάχυνση της κλιματικής ουδετερότητας και αυτό συνεπάγεται μια μετάβαση η οποία θα χρειαστεί την ενεργοποίηση όλων των τομέων της οικονομίας. Σε αυτό το πλαίσιο, σημείωσε ο ίδιος, σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα η οποία αφενός στηρίζει την μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και αφετέρου έχει ανάγκη από κίνητρα για την επιτάχυνση της πράσινης μετάβασης.
«Μέσα από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» υπάρχουν ενταγμένες δράσεις, μεταρρυθμίσεις και χρηματοδοτικά εργαλεία που φιλοδοξούν να συμβάλλουν στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ΜμΕ. Στην Ελλάδα, σύμφωνα με έκθεση του ΟΟΣΑ για το 2020, οι ΜμΕ συμβάλλουν κατά μέσο όρο περισσότερο στην απασχόληση και δημιουργούν περισσότερη προστιθέμενη αξία σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η συνεισφορά των ελληνικών πολύ μικρών επιχειρήσεων υπερβαίνει το 35% της προστιθέμενης αξίας, σε αντίθεση με τις περισσότερες χώρες της ΕΕ, όπου οι πολύ μικρές επιχειρήσεις συνήθως συνεισφέρουν το 10% έως 25% της προστιθέμενης αξίας», είπε ο κ. Καββαθάς.
«Μέσω της μελέτης, επισημαίνονται καίρια ζητήματα και καταγράφονται οι δυνατότητες όπως προκύπτουν από το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», δίνοντας βαρύτητα στην πράσινη μετάβαση για την οποία το «Ελλάδα 2.0» έχει προϋπολογίσει το μεγαλύτερο ποσό για την χώρα μας καθώς το σύνολο των επιχορηγήσεων υπολογίζεται να είναι 6,026 δισ. ευρω από τα συνολικά 18,191 δισ. ευρώ. Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι οι επιχειρήσεις και κυρίως οι ΜμΕ προκειμένου να συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων για μια μετάβαση σε ένα ενεργειακά φιλικό περιβάλλον χρειάζονται πολιτικές που μεριμνούν για την αύξηση του μεγέθους των πολύ μικρών επιχειρήσεων αναγνωρίζοντας, τόσο την κρίσιμη συμβολή τους για την οικονομία και την κοινωνική συνοχή, όσο και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν και τις καθηλώνουν σε περιορισμένη οικονομική δραστηριότητα με μικρές προοπτικές ανάπτυξης» τόνισε ο πρόεδρος.
Η μελέτη του ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ, την οποία παρουσίασε πρόσφατα αποκλειστικά το iΕnergeia, διενεργήθηκε με σκοπό να σκιαγραφήσει το μέλλον των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη Δυτική Ελλάδα, λαμβάνοντας υπόψη τις συνέπειες τόσο της κλιματικής κρίσης όσο και της πράσινης μετάβασης και αποτελεί μια προσπάθεια καταγραφής των δράσεων, μεταρρυθμίσεων και χρηματοδοτικών εργαλείων που προσφέρει το «Ελλάδα 2.0» στις μικρές επιχειρήσεις, εστιάζοντας στη Δυτική Ελλάδα.