Τον περασμένο Μάιο η Motor Oil ανακοίνωνε την απόκτηση του 75% της UNAGI A.E. από τη θυγατρική της εταιρεία MORE. H UNAGI A.E. κατέχει 51% μερίδιο σε χαρτοφυλάκιο φωτοβολταϊκών έργων σε διάφορα στάδια συνολικής ονομαστικής ισχύος 1,9 GW στην Ελλάδα.
Όπως τόνιζε τότε η εταιρία «με ορίζοντα το 2030, ο Όμιλος προχωράει στο μεγαλύτερο επενδυτικό πλάνο έργων με γνώμονα τον ενεργειακό μετασχηματισμό, τα οποία θα υπερβούν τα €4 δισ., σε πολλά και διαφορετικά πεδία, με επικέντρωση σε 4 πυλώνες ανάπτυξης: Τον πυλώνα συνεχούς ενίσχυσης της αποδοτικότητας του Διυλιστηρίου και του εύρους των προϊόντων του. Τον πυλώνα του Ηλεκτρισμού, την Κινητικότητας και των Νέων Τεχνολογιών. Το σημαντικό πυλώνα Ανανεώσιμων πηγών Ενέργειας και τον τελευταίο του Φυσικού Αερίου και των ανανεώσιμων & εναλλακτικών καυσίμων με επικέντρωση στην Κυκλική Οικονομία».
Να σημειωθεί πως η εταιρία σχεδιάζει έργα που θα ξεπεράσουν τα 800MW και από τα 84MW που είναι υπό κατασκευή τα 60MW βρίσκονται στο τελικό στάδιο. Επιπλέον, η εταιρία αναμένεται να ανακοινώσει το επικαιροποιημένο πλάνο της στις ΑΠΕ στο πλαίσιο των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το 9μηνο του 2023. Η εταιρία άλλωστε δείχνει πως θέλει να επενδύσει σε όλες τις τεχνολογίες των ΑΠΕ.
Την ίδια ώρα, δεδομένου ότι το υδρογόνο θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το κλίμα έχει σημασία να ολοκληρωθεί ο διάλογος, σε σχέση με τις ρυθμιστικές εξελίξεις. Η Motor Oil έχει ανακοινώσει το έργο «ΕPHYRA», το οποίο χαρακτηρίζει σημαντικό, «καθώς θα επιδείξει, σε βιομηχανική κλίμακα, ένα καινοτόμο σύστημα παραγωγής υδρογόνου (30 MW) από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με τη χρήση εξελιγμένης τεχνολογίας ηλεκτρόλυσης. Η μεγάλης κλίμακας διεργασία ηλεκτρόλυσης θα ενσωματωθεί στις βιομηχανικές λειτουργίες του διυλιστηρίου της Motor Oil στους Αγ. Θεοδώρους Κορινθίας, ενός από τα κορυφαία διυλιστήρια στην Ευρώπη και του μεγαλύτερου ιδιόκτητου βιομηχανικού συγκροτήματος στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο του έργου, προβλέπεται η τροφοδοσία με ανανεώσιμο υδρογόνο τρεχουσών διεργασιών του διυλιστηρίου, καθώς και άλλων βιομηχανικών μονάδων της ευρύτερης περιοχής, ενώ ένα μέρος της παραγωγής θα κατευθυνθεί προς την παραγωγή καυσίμων μηδενικών εκπομπών». Το έργο θα υλοποιηθεί με τη σύμπραξη φορέων. Εταίροι του έργου είναι: η Μότορ Όιλ (Ελλάς) – Συντονιστής, το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), το Γερμανικό Κέντρο Αεροναυπηγικής (DLR), η Γαλλική εταιρεία ENERTIME, το Ινστιτούτο Τεχνολογίας του Aragón (ITAINNOVA), η Ολλανδική εταιρεία New Energy Coalition (NEC), η Ολλανδική εταιρεία SoluForce, η Ιταλική RINA Consulting, η ελληνική εταιρεία Envirometrics και η Siemens Process Systems Engineering ως συνεργαζόμενος εταίρος από το Ηνωμένο Βασίλειο.