Μέσα στους πρώτους μήνες του 2024 αναμένεται να γίνει η νομοθέτηση του ρυθμιστικού πλαισίου για το βιομεθάνιο. Έχει ήδη ξεκινήσει η κλειστή διαβούλευση, πάνω στο κείμενο που έχει εκπονήσει ομάδα του ΕΜΠ υπό τον καθηγητή Σωτήριο Καρέλλα. Μεταξύ των αιτημάτων που εξετάζονται από τους αρμόδιους φορείς είναι να βρεθεί ένας τρόπος να γίνει τροφοδοσία των υφιστάμενων μονάδων βιοαερίου, οι οποίες μπορούν να αναβαθμιστούν σε μονάδες βιομεθανίου. Θα πρέπει, ωστόσο, να βρεθεί μια φόρμουλα έτσι ώστε να λυθεί το ζήτημα της εγγύτητας. Δεν μπορεί η μία μονάδα να είναι δίπλα στην άλλη. Εξετάζεται επίσης ο τρόπος έγχυσης στο δίκτυο για οικιακή χρήση. Αυτό το οποίο θα μπορούσε να γίνει είναι να γίνει ανάμιξη του βιομεθανίου με φυσικό αέριο. Επίσης, ένα ενδιαφέρον ζήτημα είναι το ζήτημα της μεταφοράς του βιομεθανίου σε πρατήρια εναλλακτικών καυσίμων. Υπάρχουν εταιρείες που έχουν δείξει ενδιαφέρον να δημιουργήσουν πρατήρια εναλλακτικών καυσίμων. Παράλληλα, ενδιαφέρον ζήτημα αποτελεί εκείνο της λειτουργικής ενίσχυσης των μονάδων και όπως φαίνεται αυτό που θα ισχύσει θα είναι πολύ κοντά με το σύστημα που ισχύει για υπόλοιπες ΑΠΕ (ΦΟΣΕ, feed in premium).
Η παραγωγή βιομεθανίου αναμένεται να αυξηθεί, φτάνοντας τις 2,1 TWh έως το τέλος του 2030 και τις 3,3 TWh έως το 2035. Ωστόσο, όπως αναφέρει η Κομισιόν στα σχόλια της για το εθνικό σχέδιο για την ενέργεια και το κλίμα δεν έχει τεθεί πιο συγκεκριμένος στόχος. Επί του παρόντος, δεν υπάρχει παραγωγή προηγμένων βιοκαυσίμων στην Ελλάδα, αλλά η συνεισφορά αναμένεται να φθάσει το 2,4% των καυσίμων μεταφορών έως το 2030 και το 17% έως το 2040.
Στην Ελλάδα, σήμερα δεν λειτουργεί καμία μονάδα παραγωγής βιομεθανίου
Στην Ελλάδα, σήμερα δεν λειτουργεί καμία μονάδα παραγωγής βιομεθανίου και δεν υπάρχει το σχετικό θεσμικό πλαίσιο παραγωγή, διάθεσης και τιμολόγησης αυτού. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο πρόγραμμα ανάπτυξης 2023-2027 της ΔΕΔΑ η ένταξη του βιομεθανίου, ως διανεμόμενου αερίου καυσίμου από τις υποδομές διανομής της ΔΕΔΑ αποτελεί αδήριτη ανάγκη, γιατί ευνοεί τις νέες επενδύσεις στις υποδομές διανομής φυσικού αερίου. Επίσης, συνεισφέρει στη μείωση του ενεργειακού κόστους ορισμένων βιομηχανικών κλάδων, που υπόκεινται στη φορολογία άνθρακα. Βοηθά ακόμα στην επίτευξη των στόχων της ευρωπαϊκής πράσινης συμφωνίας του πακέτου Fit for 55 και του εθνικού σχεδιασμού για την ενέργεια και το κλίμα. Η ΔΕΔΑ στο παρελθόν συνέπραξε με επιστημονικό φορέα, για την εκπόνηση μελέτης προσδιορισμού του δυναμικού παραγωγής βιομεθανίου από βιομάζα, κάθε περιοχής στην οποία η ΔΕΔΑ λειτουργεί ή πρόκειται να κατασκευάσει δίκτυα διανομής φυσικού αερίου. Από τη μελέτη φάνηκε ότι υφίσταται το απαραίτητο δυναμικό για την παραγωγή των απαραίτητων ποσοτήτων βιομεθανίου που θα καταστήσουν την παραγωγή του οικονομικά βιώσιμη. Η ΔΕΔΑ αναφέρει ότι κάθε τοπικό δίκτυο διανομής της ΔΕΔΑ έχει υψηλή αποθηκευτική ικανότητα, πράγμα που επιτρέπει την υποδοχή του συνόλου της ωριαίας παραγωγής βιομεθανίου από παρακείμενη/ γειτνιάζουσα μονάδα παραγωγής.