Το εθνικό σχέδιο για την ενέργεια και το κλίμα επιδιώκει να επιτευχθεί πρόοδος και μείωση του κόστους και για τις τεχνολογίες αποθήκευσης ενέργειας, υδρογόνου και πράσινων συνθετικών καυσίμων. Ωστόσο, το ερώτημα είναι σε ποια θέση βρίσκεται τώρα η Ελλάδα.
Όπως ανέφερε στο Βιομηχανικό Συνέδριο του ΣΕΒ ο κ. Νικόλαος Τσιουβάρας, Chief Technology Officer της Sunlight Group η Ελλάδα δεν καταλαμβάνει μεγάλο μέρος της αξίας στον κλάδο της μπαταρίας. «Έχουμε εταιρίες που κατασκευάζουν έργα αποθήκευσης ενέργειας, ή εταιρείες που κατασκευάζουν μπαταρίες. Σημαντικό για κάθε εταιρία είναι να βρει που έχει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να προσελκύσει ταλέντα», σημείωσε. Παράλληλα, επεσήμανε πως η Ευρώπη έχει τεράστιες αυτοκινητοβιομηχανίες και οι οποίες τραβάνε την Ευρώπη προς την ηλεκτροκίνηση και προς την κατασκευή μπαταριών. Οι επενδύσεις που γίνονται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη είναι για την κατασκευή εργοστασίων κοντά στις 700GW μόνο για την κατασκευή μπαταριών και δημιουργείται ένα οικοσύστημα τριγύρω που θα πρέπει να δημιουργεί τα υλικά για αυτές τις μπαταρίες.
"Έχουμε χαράξει ένα φιλόδοξο σχέδιο ανάπτυξης δραστηριοτήτων παραγωγής ανανεώσιμων μορφών ενέργειας, αλλά και παροχής υπηρεσιών κυκλικής οικονομίας, κινητικότητας και εξηλεκτρισμού που θα μας οδηγήσουν στην επόμενη μέρα. Επενδύουμε συστηματικά στην ανάπτυξη μονάδων παραγωγής βιώσιμων και ανανεώσιμων καυσίμων όπως είναι το υδρογόνο και τα συνθετικά καύσιμα, ενώ ετοιμάζουμε μεγάλα βήματα για την μείωση του ανθρακικού μας αποτυπώματος σημείωσε ο κ. Γιώργος Τριανταφύλλου, Γενικός Διευθυντής Στρατηγικής, στο Βιομηχανικό Συνέδριο του ΣΕΒ.
«Η μετάβαση μας είναι ένα στοίχημα μεγάλο για εμάς αλλά και σημαντικό για την ευρύτερη οικονομία μας. Η Ελλάδα έχει τη 6η μεγαλύτερη βιομηχανία διύλισης στην Ευρώπη, ενώ τα προϊόντα διύλισης αποτελούν το 1/3 των εξαγωγών μας – καταλαβαίνουμε λοιπόν η πρόκληση της ενεργειακής μετάβασης για την Ελλάδα είναι σημαντικά μεγαλύτερη από άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Συνεπώς αν θέλουμε να συνεχίσουμε να έχουμε ενεργειακούς ομίλους με σημαντική εξαγωγική ικανότητα, οφείλουμε να προστατεύσουμε τις προσπάθειες που γίνονται για την ενεργειακή τους μετάβαση, προσπάθειες που στην περίπτωση της Motor Οil ξεπερνούν σε επενδυτική αξία τα €2.5 δισ." μέχρι το 2030», πρόσθεσε.