Αυτό, της μείωσης τόσο του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, όσο και του ΦΠΑ σε βενζίνη και ντίζελ, που σωρευτικά μπορεί να μειώσουν τις τιμές των καυσίμων κίνησης περισσότερο από 0,60-0,70 ευρώ το λίτρο, προκειμένου να μην είμαστε η χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις ακριβότερες τιμές.
Γιατί αυτό το αρνητικό προνόμιο το «κατακτήσαμε» και με την επίσημη «βούλα» του Παρατηρητηρίου Τιμών Καυσίμων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που δεν επιδέχεται καμίας αμφισβήτησης.
Δυστυχώς η Ελλάδα όπως ανακοίνωσε το Παρατηρητήριο έχει την πιο ακριβή βενζίνη σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Και αυτό δεν οφείλεται μόνο στην διεθνή ενεργειακή κρίση λόγω του πολέμου στην Ουκρανία μετά την εισβολή της Ρωσίας, αλλά και λόγω της εμμονής της ελληνικής κυβέρνησης να διατηρεί στο «ύψος» τους τους φόρους στα καύσιμα.
Και μάλιστα είμαστε πρωταθλητές στην ακρίβεια σε απόλυτες τιμές, γιατί αν συνυπολογιστεί ότι οι μισθοί και οι συντάξεις στη χώρα μας είναι πολύ χαμηλότερες από πολλών άλλων ευρωπαϊκών χωρών , τότε η ακρίβεια στα καύσιμα κίνησης πολλαπλασιάζεται.
Έστω και τώρα η κυβέρνηση θα πρέπει να αλλάξει πολιτική και να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της ενεργειακής ακρίβειας με οριζόντια μέτρα, μειώνοντας τους ειδικούς φόρους και το ΦΠΑ.
Άλλωστε μια τέτοια ενέργεια είναι απολύτως συμβατή με τις ευρωπαϊκές ντιρεκτίβες που προβλέπουν συγκεκριμένα ύψη για τον ΕΦΚ στα καύσιμα και δίνουν την δυνατότητα στην κυβέρνηση της χώρας να τον μειώσει κατά 0,35 λεπτά το λίτρο, ενώ μειώνοντας και τον ΦΠΑ η συνολική πτώση της τιμής της βενζίνης μπορεί να φθάσει ακόμη και τα 70 λεπτά του ευρώ ανά λίτρο και να διαμορφωθεί σε «ανεκτά» επίπεδα.
Αντί αυτού, η κυβέρνηση της χώρας εμμένει πεισματικά στα αποτυχημένα όπως αποδείχτηκε fuel pass που και ως συνολική δαπάνη είναι υπερβολική γι΄ αυτό που προσφέρει και αφήνει στο έλεος των κερδοσκόπων τους καταναλωτές.
Και το κακό είναι ότι και η ίδια η κυβέρνηση κινδυνεύει να καταδειχθεί και αυτή η ίδια ως κερδοσκόπος, αφού εν ώρα κρίσης και ανέχειας για τους πολίτες, αρνούμενη να μειώσει τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, έφτασε να έχει υπερέσοδα 3,6 δισ. στο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Και βέβαια αυτά τα υπερέσοδα δεν μοιράστηκαν στους πιο αδύναμους οικονομικά που υποκριτικά η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι στηρίζει, αφού τα χρήματα που δόθηκαν μέσω fuel pass 1 ήταν λιγότερα από 300 εκατ. ευρώ.