Τα αμερικάνικα πανεπιστήμια στα οποία φοίτησε ο πρωθυπουργός μάλιστα βρίσκονται σε περίοπτη θέση του βιογραφικού του, καταδεικνύοντας το μέγεθος της εκτίμησης του για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και δη τα διεθνώς αναγνωρισμένα για το κύρος τους, αλλά παράλληλα και πανάκριβα.
Τις προσωπικές αυτές του εκτιμήσεις -και πολλών άλλων «αρίστων» κυβερνητικών στελεχών- θέλει να μετουσιώσει σε πράξη ο πρωθυπουργός και μάλιστα παρακάμπτοντας το άρθρο 16 του Συντάγματος και «ενεργοποιώντας» το άρθρο 28 περί διακρατικών συμφωνιών.
Θα μπορούσε ωστόσο να δει τα πράγμα από μια πιο ορθολογική και πιο συμφέρουσα για την χώρα μας και την τριτοβάθμια παιδεία της πλευρά.
Αντί εμμονικά να επιμένει να φέρεις στη χώρα ξένα πανεπιστήμια με την αιτιολογία ότι έτσι θα μπορούν να σπουδάζουν εδώ τα Ελληνόπουλα και να μη φεύγει πολύτιμο συνάλλαγμα στο εξωτερικό, να φροντίσει για την μετεξέλιξη και την ενίσχυση των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων και να καθιερώσει δίδακτρα για τους ξένους φοιτητές που θα επιλέξουν να σπουδάσουν στην Ελλάδα.
Γιατί στα παραρτήματα του Harvard, του Stanford, του MIT, του Columbia και όποιων άλλων ξένων πανεπιστημίων ανοίξουν στην χώρα μας, τα Ελληνόπουλα που θα τα επιλέξουν θα κληθούν να πληρώσουν υπέρογκα δίδακτρα τα οποία θα καταλήξουν φυσικά στις τσέπες των ξένων ιδιοκτητών τους.
Πρώτη δράση λοιπόν της κυβέρνησης θα πρέπει να είναι η ενίσχυση των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων και η ίδρυση συγκεκριμένων Τμημάτων ιδιαίτερα στους τομείς που έχουμε συγκριτικά πλεονεκτήματα και μάλιστα σε συγκεκριμένες περιοχές, με την καθιέρωση διδάκτρων για τους αλλοδαπούς φοιτητές που έτσι θα αφήσουν πολύτιμο συνάλλαγμα στην Ελλάδα.
Ποιος ξένος φοιτητής δεν θα ήθελε για παράδειγμα να σπουδάσει αρχαιολογία και ιστορία σε αναβαθμισμένα ελληνικά πανεπιστήμια στους Δελφούς ή στην Ολυμπία.
Ποιος ξένος φοιτητής δεν θα ήθελε να σπουδάσει μακεδονικούς χρόνους σε πανεπιστήμιο υψηλού κύρους κοντά στη Βεργίνα.
Ποιος ξένος φοιτητής δεν θα ήθελε να σπουδάσει φιλοσοφία σε ένα αναβαθμισμένο πανεπιστήμιο των Αθηνών.
Ποιος ξένος φοιτητής δεν θα ήθελε να σπουδάσει ιατρική στην πατρίδα του Ιπποκράτη την Κω.
Και υπάρχουν ακόμη πολλά πεδία σπουδών που θα μπορούσαμε ως χώρα να αναπτύξουμε, όπως για παράδειγμα σχολές πολέμου με δεδομένο υψηλό επίπεδο της χώρας στον τομέα των ενόπλων δυνάμεων.
Η στήριξη της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι θέμα πολιτικής βούλησης και αν επιτευχθεί βεβαίως και τότε να προχωρήσει η ελληνική κυβέρνηση και στην προσέλκυση ξένων πανεπιστημίων και δη φημισμένων για να εγκατασταθούν στη χώρα μας.
Πρώτα όμως να αναβαθμιστούν τα ελληνικά πανεπιστήμια για να μπορέσει έτσι να υπάρξει και ο αναγκαίος ανταγωνισμός.
Με ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια αφημένα στην τύχη τους, η έλευση ξένων φημισμένων πανεπιστημίων στην χώρα μας, απλά θα οδηγήσει στην περαιτέρω υποβάθμιση της τριτοβάθμιας εθνικής παιδείας.