Το πρώτο τρίμηνο του 2021 ξεκινά το project. Δοκιμές στην ηλεκτροκίνηση και αυτόνομη οδήγηση οχημάτων θα διενεργεί ο γερμανικός όμιλος. Σε πράσινο νησί μετατρέπεται έως το 2026 η Αστυπάλαια. Υπογράφηκε μνημόνιο συνεργασίας.
Την επανατοποθέτηση της Ελλάδας στο χάρτη των επενδύσεων, σηματοδοτεί η απόφαση της Volkswagen να επιλέξει την Αστυπάλαια και τη χώρα μας για την ανάπτυξη καινοτόμων και πράσινων τεχνολογιών.
Την επισήμανση αυτή έκανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της υπογραφής του μνημονίου συνεργασίας με τον CEO της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Herbert Diess για την επένδυση της στο ακριτικό νησί.
Σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη η Ελλάδα και τα νησιά της μέχρι τώρα ήταν γνωστά για τις κλασσικές μορφές επενδύσεων. Οι αποφάσεις πρόσφατα της Microsoft και τώρα της VW δείχνουν ότι η χώρα μπορεί και έχει τις δυνατότητες να προσελκύσεις επενδύσεις του μέλλοντος όπως η πράσινη ενέργεια και οι «έξυπνες» τεχνολογίες.
Προς επίρρωση των παραπάνω ο πρωθυπουργός έφερε ως παράδειγμα και την εξαγορά της Lamda Helix από την αμερικανική Digital Realty.
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της VW χαρακτήρισε σημαντικό βήμα του ομίλου να ξεκινήσει αυτό το «συναρπαστικό project στην Αστυπάλαια» Όπως διευκρίνισε στοχεύει στις μεταφορές με μηδενικές εκπομπές ρύπων και την επέκταση της ηλεκτροκίνησης με αυτοκίνητα και σκούτερς.
Η Αστυπάλαια, σύμφωνα με όσα σημείωσαν ο υφυπουργός Εξωτερικών Κώστας Φραγκογιάννης και ο κ. Diess θα μετατραπεί σε πράσινο κι «έξυπνο» νησί, ενώ η VW θα αξιοποιήσει το νησί για τις δοκιμές στην ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση. Η εταιρία θα αντικαταστήσει τα δημοτικά οχήματα της Αστυπάλαιας με ηλεκτρικά, ενώ ταυτόχρονα θα δοθούν και κίνητρα για την αντικατάσταση των ιδιωτικών αυτοκινήτων.
Το επενδυτικό σχέδιο θα ξεδιπλωθεί από το πρώτο τρίμηνο του 2021 μέχρι το 2026.
Την ικανοποίηση του εξέφρασε κατά τη διάρκεια της τελετής υπογραφής του μνημονίου και ο δήμαρχος της Αστυπάλαιας Νικόλας Κομηνέας, ο οποίος δεσμεύτηκε για την αγαστή συνεργασία του νησιού με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Χρήστος Κολώνας / euro2day.gr