Αυτή την εικόνα αποτυπώνει νέα έρευνα της εταιρείας μελετών Juniper Research. Όπως σχολιάζουν οι αναλυτές της, αυτή η αύξηση, που ποσοστιαία αντιστοιχεί σε 44% μεταξύ 2023-2027, υποδηλώνει ότι οι “έξυπνοι” μετρητές γίνονται κρίσιμος κρίκος της αλυσίδας, που σχετίζεται με την απόδοση των ενεργειακών δικτύων.
Επιπλέον, σύμφωνα με την ίδια ανάλυση, η αναμενόμενη διεύρυνση της αγοράς του smart metering τα επόμενα χρόνια και η διογκούμενη ζήτηση για “έξυπνους” μετρητές συνδέεται ευθέως με τη μείωση κόστους, που προσφέρει σε ιδιώτες και επιχειρήσεις, εν μέσω ενεργειακής κρίσης και έκρηξης των τιμών ενέργειας.
“Ένας “έξυπνος” μετρητής καταγράφει τη χρήση ενέργειας και αξιοποιεί την ενσωματωμένη συνδεσιμότητα για τη μεταφόρτωση αυτών των δεδομένων στους προμηθευτές ενέργειας”,εξηγεί η μελέτη της εταιρείας (Smart Grid: Key Opportunities, Challenges & Market Forecasts 2022-2027).
Πρωταγωνίστρια η Ιταλία
Μέχρι το 2027, η έρευνα προβλέπει ότι η Ιταλία θα έχει το υψηλότερο ποσοστό διείσδυσης “έξυπνων” μετρητών σε νοικοκυριά, παγκοσμίως. Μάλιστα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, η διείσδυση του smart metering στην ιταλική αγορά θα αγγίξει έως τότε σχεδόν το 100%.“Η Ιταλία έχει υποχρεωτικές εγκαταστάσεις έξυπνων μετρητών από το 2006, αποτελώντας παράδειγμα για την ευρύτερη αγορά”,σχολιάζει η Juniper Research.
Οι πέντε πρώτες χώρες στη διείσδυση των “έξυπνων” μετρητών παγκοσμίως, με ορίζοντα το 2027, θα είναι: η Ιταλία (99,6%), το Ηνωμένο Βασίλειο (98,7%), η Σαουδική Αραβία (98,4%), το Χονγκ Κονγκ (98,4%) και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (97,4%).
Η έρευνα συνιστά στις εταιρείες κοινής ωφέλειας να επικεντρωθούν στην εκπαίδευση των καταναλωτών σχετικά με τα οφέλη της “έξυπνης” μέτρησης, καθώς αυτά τα οφέλη είναι - επί του παρόντος - συχνά ασαφή.
Βασική ευκαιρία για τοIoT
Η έρευνα διαπιστώνει ότι, με περισσότερες από 1,8 δισεκατομμύρια συνδέσεις “έξυπνων” μετρητών που προβλέπονται παγκοσμίως μέχρι το 2027, η συνδεσιμότητα του smart metering αντιπροσωπεύει μια σημαντική ευκαιρία για τα ίδια τα δίκτυα και τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.
Ωστόσο, όπως προειδοποιούν οι αναλυτές, οι εταιρείες κοινής ωφέλειας πρέπει να στοχεύουν στην υψηλής ποιότητας συνδεσιμότητα, διαφορετικά θα αποτύχουν να κεφαλαιοποιήσουν τα οφέλη, που μπορούν να προσφέρουν οι “έξυπνοι” μετρητές.