Σύμφωνα με αυτήν, η μέση τιμή ανά κιλοβάτ χωρητικότητας για μια μπαταρία έχει μειωθεί από τα 1.275 ευρώ το 2008 στα 125 ευρώ το 2023.
Αυτή η πτώση δικαιολογεί σε ένα μεγάλο βαθμό τη μείωση των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα τελευταία 15 χρόνια. Ωστόσο, σε όλο αυτό το διάστημα οι μπαταρίες έχουν κάνει τεχνολογικά άλματα ως προς την χημική τους σύνθεση, την ίδια στιγμή που υπάρχουν μεγάλες διακυμάνσεις στις τιμές των ορυκτών μετάλλων. Για παράδειγμα η παγκόσμια τιμή του λιθίου το 2022 σημείωσε μεγάλη χρηματιστηριακή πτώση.
Σύμφωνα με στοιχεία της Statista, το 2016 η μπαταρία αντιπροσώπευε το 49% του κόστους ενός μέσου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ενώ αυτό το μερίδιο έχει μειωθεί στο 28% το 2024 και προβλέπεται να μειωθεί στο 19% έως το 2030. Παρ' όλα αυτά η τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν πέφτει τόσο γρήγορα όσο η τιμή της μπαταρίας.
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους η πτώση των τιμών των EV δεν ακολουθεί την αντίστοιχη πτώση των μπαταριών. Βασικός λόγος είναι η ανάπτυξη και η χρηματοδότηση ερευνών για τις τεχνολογίες των μπαταριών, τη σύνθεση και την κατασκευή τους. Δεν θα πρέπει να παραλείψουμε και το εύλογο κέρδος των εταιρειών ισοσκελίζοντας άλλους τομείς λιγότερο κερδοφόρους. Καθώς η τεχνολογία των EV εξελίσσεται, τα μοντέλα ηλικίας τριών έως τεσσάρων ετών δεν μπορούν να θωρηθούν ως νέα μοντέλα. Όμως στην πράξη είναι καινούρια με αποτέλεσμα οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να παραμένουν αρκετά ψηλά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι καταναλωτές βλέποντας υψηλά τις τιμές των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων να στρέφονται στην αγορά καινούριων κινέζικων μοντέλων.
Ως προς τις υπολειμματικές αξίες εταιρείες ενοικιάσεων που έχουν πολλές χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αυτές αναγκάστηκαν να διαγράψουν πολλά εκατομμύρια ευρώ επειδή είχαν βάλει υψηλή εκτίμηση για την υπολειμματική αξία. Το Κέντρο Έρευνας Αυτοκινήτου, αναλύοντας τα ποσοστά μίσθωσης των ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία διαπίστωσε ότι έχουν σχεδόν διπλασιαστεί από το 2021, ενώ οι τιμές των συμβατικών παραμείναν ίδιες. Φυσικά ένας παράγοντας που πρόκειται να επηρεάσει τις τελική τιμή των μπαταριών είναι η ζήτηση για λίθιο η οποία αυξάνεται διαρκώς. Από 720.000 μετρικούς τόνους το 2022 αυτή αναμένεται να φθάσει σε 3,1 εκατομμύρια μετρικούς τόνους το 2030.