Σημαντικά είναι τα οφέλη από τη χρήση υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων καθώς μειώνουν τις εκπομπές ρύπων ακόμη και εάν η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιούν προέρχεται από πηγές καύσης (π.χ. λιγνίτη).
Έρευνες του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ενέργειας διαπίστωσαν ότι, ακόμη και με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ορυκτά, οι εκπομπές άνθρακα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι περίπου 17-30% χαμηλότερες από τη χρήση ενός αυτοκινήτου με κινητήρα που χρησιμοποιεί ως καύσιμό του τη βενζίνη ή το πετρέλαιο. Το συνολικό αποτύπωμά του στους ρύπους (κατά την κίνησή του το ηλεκτρικό όχημα έχει μηδενικούς ρύπους) προέρχεται αποκλειστικά από τις πηγές ενέργειας που χρησιμοποιεί αλλά και από τη διαδικασία παραγωγής. Φυσικά, μήνα με τον μήνα οι εκπομπές των ρύπων που προέρχονται από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας βελτιώνονται σημαντικά, αφού μπαίνουν στη διαδικασία παραγωγής και νέες πηγές ενέργειας, όπως η ηλιακή, η αιολική κ.ά.
Θα πρέπει, επίσης, να επισημανθεί ότι για να κατασκευαστεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο απαιτείται μεγάλη ενέργεια. Οι εκπομπές που δημιουργούνται κατά την παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου τείνουν να είναι υψηλότερες από ότι ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Αυτό οφείλεται, κυρίως, στην κατασκευή των μπαταριών ιόντων λιθίου που αποτελούν ουσιαστικό μέρος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Περισσότερο από το 1/3 των εκπομπών ρύπων CO2 καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου προέρχεται από την ενέργεια που χρησιμοποιείται για την κατασκευή του. Όμως, καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται, αυτό αλλάζει προς το καλύτερο. Οι νέες αποτελεσματικές τεχνικές κατασκευής, η βελτίωση της ποιότητας των μπαταριών, η ανακύκλωση και το σημαντικότερο η χρησιμοποίηση των μεταχειρισμένων μπαταριών για αποθήκευση ενέργειας μειώνουν κατά πολύ το πρόβλημα και είναι μέρος της τεχνολογίας που θα χρησιμοποιηθεί τα επόμενα χρόνια.
Σημειώνεται, ότι σε διάστημα ενός έτους μόνο ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κινείται στους δρόμους μπορεί να εξοικονομήσει κατά μέσο όρο 1,5 εκατομμύρια γραμμάρια CO2, που ισοδυναμεί με τέσσερις πτήσεις μετ’ επιστροφής από το Λονδίνο προς τη Βαρκελώνη.