«Είναι αυτονόητο ότι τα μέτρα δεν επαρκούν να καλύψουν το ύψος των αυξήσεων, όπως και καμία επιδότηση δεν είναι ποτέ αρκετή να αναχαιτίσει την ακρίβεια» σημειώνει σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης προσθέτοντας ότι: «ο επιπλέον δημοσιονομικός χώρος τροφοδοτεί τις επιδοτήσεις στις τιμές των καυσίμων». Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννη Χατζηθεοδοσίου υπογραμμίζει: «καλοδεχούμενη η νέα επιδότηση στα καύσιμα, όμως δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα στη ρίζα του».
Αναλυτικά ακολουθούν οι δηλώσεις:
Γιάννης Χατζηθεοδοσίου
«Καλοδεχούμενη η νέα επιδότηση στα καύσιμα, όμως δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα στη ρίζα του» δηλώνει ο πρόεδροςτου Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννη Χατζηθεοδοσίου και πιο αναλυτικά σημειώνει τα εξής:«Σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα επιδότησης στα καύσιμα, για το επόμενο τρίμηνο θα δοθεί στους δικαιούχους το ποσό των 80 ευρώ, ως ένα αντιστάθμισμα στις πολύ μεγάλες αυξήσεις της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης που καταγράφονται το τελευταίο διάστημα. Μάλιστα για τους κατοίκους της νησιωτικής Ελλάδας το ποσό της επιδότησης θα φτάσει στα 100 ευρώ καθώς, όπως είναι γνωστό, η τιμή της βενζίνης είναι ακριβότερη στα νησιά μας, συγκριτικά με την ηπειρωτική χώρα.
Πρόκειται για ένα μέτρο αναμφίβολα θετικό, καθώς θα δώσει μία «ανάσα» σε περίπου 3 εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων. Όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι λύνει ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί για μήνες την ελληνική κοινωνία και που θα συνεχιστεί καθώς δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για την αποκλιμάκωση της κρίσης στην ενέργεια και βέβαια στις τιμές των καυσίμων.
Με επιδοματική πολιτική δεν μπορούμε ως οικονομία να πάμε μακριά. Θεωρώ επιβεβλημένο να κινηθούμε σε μία πιο δραστική λύση και αυτή δεν μπορεί να είναι άλλη από τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα. Και συγκεκριμένα η μείωση αυτή να γίνει στο ποσοστό της αύξησης που σημειώθηκε τους τελευταίους μήνες, ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο και η εκτέλεση του προϋπολογισμού. Εκτιμώ ότι αυτή η κίνηση θα συμβάλει καθοριστικά στην συγκράτηση των τιμών που για την ώρα ανεβαίνουν διαρκώς και θα ανακουφιστεί περισσότερο το καταναλωτικό κοινό.
Σε διαφορετική περίπτωση θα συζητάμε πάλι στα μέσα Σεπτεμβρίου για το Fuel Pass 3, με στόχο να γεμίσουμε μία φορά –και αν- το ντεπόζιτο μας, όπως θα γίνει δηλαδή με την παρέμβαση που ανακοίνωσε σήμερα η κυβέρνηση.
Με τον πληθωρισμό να «τρέχει», να έχουν ανατιμηθεί τα πάντα στην αγορά και με την τιμή της βενζίνης να αγγίζει σε λίγο τα 3 ευρώ το λίτρο, νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν έχουν τις αντοχές για να ανταποκριθούν στις ολοένα αυξανόμενες υποχρεώσεις τους».
Βασίλης Κορκίδης
«Η Ελλάδα, πράγματι, μπορεί να δέχεται οικονομική πίεση από την παγκόσμια ενεργειακή ασφυξία, αλλά, τουλάχιστον, δεν κινδυνεύει από την ενεργειακή ανασφάλεια της υπόλοιπης Ευρώπης», σημειώνει σε δήλωσή του για το νέο πακέτο ενισχύσεων ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης.
Συγκεκριμένα, όπως δήλωσε ο κ. Κορκίδης: «Η ελληνική επιχειρηματικότητα χρειάζεται ένα απλό και προβλέψιμο περιβάλλον, ώστε να μπορεί να διαχειριστεί την ακρίβεια που πυροδοτεί η παγκόσμια ενεργειακή κρίση. Δυστυχώς, όμως, το εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές οικονομικό περιβάλλον, ούτε απλό είναι, ούτε προβλέψιμο. Παρά ταύτα, με ένα συνολικό πακέτο ενισχύσεων 8,4 δις ευρώ για το 2022 και με απευθείας επιβάρυνση 3,2 δις ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό, η κυβέρνηση προσπαθεί να στηρίξει έμπρακτα το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και την κινητικότητα της αγοράς στην αντιμετώπιση των ανεξέλεγκτων αυξήσεων στην ενέργεια. Στην παρούσα συγκυρία οφείλουμε να δούμε την εικόνα που στοιχειοθετούν τα μέτρα των 375 εκατ. ευρώ, τα οποία εξαγγέλθηκαν για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στα καύσιμα. Το fuel pass 2 αποτελεί τη συνέχεια ενός επιτυχημένου χρηματοδοτικού εργαλείου, που εισήγαγε η Κυβέρνηση και απευθύνεται σχεδόν στο 90% των συμπολιτών μας, καθώς διευρύνθηκαν τα εισοδηματικά κριτήρια και άνοιξε η περίμετρος των δικαιούχων σε πάνω από 3 εκατ. πολίτες. Παράλληλα συνεχίζεται η επιδότηση στην αντλία για το πετρέλαιο κίνησης, που φτάνει τα 15 λεπτά ανά λίτρο και συγκρατεί το μεταφορικό κόστος, ενώ δίνει ανάσα σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα. Η κυβέρνηση, για άλλη μια φορά, κινείται λελογισμένα και σε πλαίσια εκείνα που δεν θέτουν σε κίνδυνο δημοσιονομικού εκτροχιασμού, αξιοποιώντας τους ρυθμούς ανάπτυξης που δημιουργούν δημοσιονομικό χώρο για λελογισμένες και στοχευμένες παροχές. Είναι αυτονόητο ότι τα μέτρα δεν επαρκούν να καλύψουν το ύψος των αυξήσεων, όπως και καμία επιδότηση δεν είναι ποτέ αρκετή να αναχαιτίσει την ακρίβεια. Τα αυξημένα έσοδα από τον ΕΦΚ στα καύσιμα, ενόψει και της αυξημένης κατανάλωσης την τουριστική περίοδο με αντίστοιχη είσπραξη φόρων από ΦΠΑ, αναμένεται να δημιουργήσουν πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο για τη συνέχιση των μέτρων στήριξης, χωρίς να χρειαστεί να ξαναγραφτεί ο προϋπολογισμός. Η κυβέρνηση έχει αντιληφθεί τη σημασία στήριξης των μικρομεσαίων, τόσο στους λογαριασμούς ρεύματος, με την έγκριση και της ΕΕ για πλαφόν στις τιμές χονδρικής του ηλεκτρικού από 1η Ιουλίου, όσο και στην απορρόφηση των αυξήσεων των τιμών στην κατανάλωση καυσίμων. Η Ελλάδα, πράγματι, μπορεί να δέχεται οικονομική πίεση από την παγκόσμια ενεργειακή ασφυξία, αλλά, τουλάχιστον, δεν κινδυνεύει από την ενεργειακή ανασφάλεια της υπόλοιπης Ευρώπης».