Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς αυτή τη στιγμή δεν τίθεται θέμα επάρκειας πετρελαίου στη χώρα μας.
Αναλυτές μια μέρα μετά την εφαρμογή της απόφασης εκτιμούν πως σε περίπτωση που η Ρωσία μειώσει την παραγωγή της δεν θα καλυφθεί η ζήτηση από τις χώρες του ΟΠΕΚ κάτι που θα οδηγούσε και σε συγκράτηση των τιμών. Αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχει πανευρωπαϊκά μια μείωση των τιμών, όμως το ερώτημα πλέον είναι αν μειωθεί η παραγωγή της Ρωσίας, καθώς σε αυτή την περίπτωση θα υπάρχει αύξηση της ζήτησης από τις πετρελαιοπαραγωγικές χώρες του ΟΠΕΚ. Επομένως, το θέμα δεν είναι αν θα αυξηθούν οι τιμές, αλλά αν υπάρχει επάρκεια πετρελαίου. Στο ερώτημα αυτό παράγοντες την αγοράς απαντούν ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα στη χώρα μας η οποία σταδιακά αντικατέστησε το πετρέλαιο που έπαιρνε από τους Ρώσους με πετρέλαιο από τις χώρες του ΟΠΕΚ. Από την άλλη πλευρά εκτιμήσεις για την πορεία των τιμών δεν μπορούν να γίνουν.
Αυτή τη στιγμή η αμόλυβδη πανελλαδικά κινείται κάτω από τα δύο ευρώ, ενώ για το πετρέλαιο θέρμανσης αναλυτές εκτιμούν πως η επιδότηση στην αντλία των 25 λεπτών δεν θα μείνει μέχρι τον Απρίλιο του 2023, γιατί δε «βγαίνει» ο προϋπολογισμός. Αυτή τη στιγμή πανελλαδικά η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης κινείται στο 1,18 ευρώ ανά λίτρο.
Την ίδια ώρα, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων ζητά την επαναφορά της απαγόρευσης πώλησης καυσίμων σε τιμή κάτω του κόστους με επιστολή της προς τον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Άδωνι Γεωργιάδη. Μεταξύ άλλων τονίζει πως «η άρση της απαγόρευσης πώλησης σε τιμές κάτω του κόστους, ουδόλως ωφέλησε, τουναντίον ζημίωσε το κράτος, τους καταναλωτές και τους νόμιμους οικογενειάρχες πρατηριούχους από την έκρηξη της ανεξέλεγκτης παραβατικότητας, λαθρεμπορίας, νοθείας και κλοπής. Επιπλέον, καλλιέργησε γόνιμο έδαφος στους παραβατικούς που, εκμεταλλευόμενοι την τροποποίηση της νομοθεσίας, μπόρεσαν να πωλούν σε εξευτελιστικές τιμές κάτω της κτήσης, ή ακόμα και κάτω της χονδρικής διυλιστηριακής τιμής καύσιμα λαθρεμπορικά, προϊόν νοθείας, καταδολίευσης κ.λπ., που, απαιτούν γρήγορη διάθεση – πώληση».