Η ακρίβεια διατηρεί την πρωτιά μεταξύ των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία, η κυβέρνηση υπογραμμίζει ότι πραγματοποιούνται εκτενείς έλεγχοι, οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες επιμένουν στην λύση της μείωσης του ΕΦΚ στα καύσιμα και του ΦΠΑ στα τρόφιμα από το 13% στο 6% ενώ, μέχρι το τέλος Οκτωβρίου αναμένεται η δημοσιοποίηση της κανονιστικής παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού στην αγορά πετρελαιοειδών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του eKatanalotis η μέση τιμή λιανικής πώλησης, βενζίνης 95 οκτανίων έχει σκαρφάλωσε στα 2.020 ευρώ και όπως σημείωσε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου μιλώντας με δημοσιογράφους, οι τιμές των καυσίμων συμπαρασύρουν τα κόστη για πλήθος προϊόντων και υπηρεσιών ενώ υπογράμμισε ότι τα προαναφερθέντα, δύο μέτρα, έχουν ήδη εφαρμοστεί σε 14 ευρωπαϊκές χώρες.
Ο πρόεδρος υπενθύμισε πως από τα ευρήματα μεγάλης έρευνας που έκανε η PulseRC σε συνεργασία και για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, στην Περιφέρεια Αττικής, προέκυψε πως οι 9 στους 10 χαρακτηρίζουν το πρόβλημα της ακρίβειας ως «Πολύ» ή «Αρκετά» σημαντικό, κι αυτό κάνει εύκολα αντιληπτή την δυσκολία που αντιμετωπίζουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
«Παρά τα κάποια μέτρα που έχουν ληφθεί, οι τιμές όχι απλώς δεν πέφτουν αλλά σε τρόφιμα και ενέργεια συνεχίζουν να αυξάνονται. Ειδικά οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων συμπαρασύρουν και άλλα κόστη ενώ εκτιμώ ότι αρκετοί επιτήδειοι έχουν βρει την ευκαιρία λόγω της παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης και επιδίδονται σε ένα ράλι αυξήσεων των τιμών των προϊόντων» τόνισε ο ίδιος.
«Αν θέλουμε να δούμε μειωμένες τιμές πρέπει η κυβέρνηση να πατάξει δραστικά τα φαινόμενα αισχροκέρδειας και παράλληλα να μειώσει τον ΦΠΑ σε βασικά αγαθά και τον ΕΦΚ στα καύσιμα. Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις, αλλά γενναία μέτρα» κατέληξε.
Πάντως, σε ό,τι αφορά στην έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το εάν επικρατούν συνθήκες αποτελεσματικού ανταγωνισμού στα τρία στάδια παραγωγής και διανομής καυσίμων (διύλιση, εμπορία και λιανική διάθεση) των προϊόντων (αμόλυβδης βενζίνης, πετρελαίου κίνησης, πετρελαίου θέρμανσης) στην ελληνική αγορά, η πρώτη ανάγνωση έδειχνε ασυμμετρία, και ότι η αύξηση της τιμής αυτών των προϊόντων την τελευταία διετία, οφείλονταν στην απουσία συνθηκών αποτελεσματικού ανταγωνισμού. Οπότε αναμένεται η τελική απόφαση για τον βαθμό παρέμβασης στην παραγωγή και αγορά πετρελαιοειδών.