Ο Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ) απέστειλε προς τα μέλη του σχετική επιστολή-ενημέρωση, στην οποία αναφέρει:
Σε συνέχεια πλειάδας τηλεφωνημάτων και μηνυμάτων που δέχθηκαν τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του ΣΠΕΦ από παραγωγούς-επενδυτές πληττόμενους από την πλημμελή λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΔΕΔΔΗΕ στις αιτήσεις φωτοβολταϊκών σταθμών για το κορεσμένο δίκτυο της Πελοποννήσου την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου, ο ΣΠΕΦ στα πλαίσια της συλλογικής εκπροσώπησης του κλάδου και της προάσπισης του κεφαλαιώδους δικαιώματος των επενδυτών για ισότιμη πρόσβαση στις ευκαιρίες του διαθέσιμου κάθε φορά ηλεκτρικού χώρου, προέβη σε μήνυμα-κάλεσμα προς τους επενδυτές μέλη του και μη, με σκοπό την συλλογικότερη διεκδίκηση της θεραπείας της απαράδεκτης κατάστασης που διαμορφώθηκε. Ακόλουθα το μήνυμα-κάλεσμα του συνδέσμου:
Αξιότιμοι παραγωγοί και επενδυτές φωτοβολταϊκών
Την Παρασκευή 21/10/22 όσοι επιχειρήσαμε να καταθέσουμε αιτήσεις στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΔΕΔΔΗΕ για το κορεσμένο δίκτυο της Πελοποννήσου, ήρθαμε αντιμέτωποι με την πλημμελή λειτουργία του συστήματος του. Μια προβληματική λειτουργία η οποία άλλωστε και οδήγησε τον Διαχειριστή στην χρονική μετάθεση του ανοίγματος της διαδικασίας αντί στις 11:00 πμ που ήταν αρχικώς από 22/9/22 προγραμματισμένο, εν τέλει στις 12:30 μμ της ίδιας μέρας όπως με νεότερη περί τις 11:35 πμ ανακοίνωση του εσπευσμένα αυτός όρισε και για όσους τουλάχιστον πρόλαβαν να την δουν. Το στοιχείο της άτακτης μετάθεσης της έναρξης της διαδικασίας κατά μιάμιση ώρα και χωρίς να έχουν προηγουμένως επιλυθεί όπως φάνηκε τα τεχνικά προβλήματα, είναι στοιχείο που οφείλει να ερευνηθεί ως προς το ποιοι και με ποια κριτήρια το αποφάσισαν.
Παρότι θα ανέμενε κανείς η απόφαση του Διαχειριστή για χρονική μετάθεση της διαδικασίας να ήταν ποσοτικά τέτοια που να διασφάλιζε τον ακέραιο, άρτιο και τεχνικά αδιάβλητο χαρακτήρα της, προσφέροντας δηλαδή ίσες ευκαιρίες πρόσβασης σε όλους όσους επιχείρησαν να συμμετέχουν στην διαγωνιστική διαδικασία, εντούτοις κάτι τέτοιο δεν επετεύχθη. Σύμφωνα με όσα αφενός μέλη του ΔΣ του ΣΠΕΦ που συμμετείχαμε, ή τουλάχιστον επιχειρήσαμε να συμμετέχουμε αντιμετωπίσαμε, αλλά και όσα ήδη αρκετοί επενδυτές μας έχουν επικοινωνήσει, η πλατφόρμα του ΔΕΔΔΗΕ έβριθε κολλημάτων και καταρρεύσεων κατά την διάρκεια της διαδικασίας υποβολής, με αποτέλεσμα κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα από τις 12:30 μμ έως τις 12:50 μμ περίπου που καταλήφθηκε το διαθέσιμο περιθώριο των προσφερόμενων 86 + 172 (επιλαχόντες) MW, αρκετοί επενδυτές να μην μπορούν καν να συμμετέχουν, λόγω παγώματος, κολλημάτων (bugs όπως το να μην ανοίγουν επιμέρους πτυσσόμενα παράθυρα στην πλατφόρμα) ή μη ανταπόκρισης της ολοσχερώς. Ήταν μάλιστα τέτοια σε κάποιες περιπτώσεις η δυσλειτουργία του συστήματος που όχι μόνο κρέμαγε, αλλά που επέστρεφε μηνύματα μη αποδοχής της αίτησης για την Πελοπόννησο με την επισήμανση πως ο διαθέσιμος χώρος των 90 MW (;;) για τις Κυκλάδες!! έχει εξαντληθεί!!
Στο πλαίσιο της οργανωμένης καταγραφής και εν συνεχεία διαχείρισης της κατάστασης αυτής, παρακαλούμε όσοι αντιμετωπίσατε ή γνωρίζετε συναδέλφους -έστω και μη μέλη- που αντιμετώπισαν παρόμοια προβλήματα, να μας τα επικοινωνήσετε στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. μαζί με τα πλήρη στοιχεία σας, ώστε να συντονίσουμε συλλογικά και συντεταγμένα περαιτέρω τη δράση μας. Η ψηφιοποίηση εκ μέρους του ΔΕΔΔΗΕ της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων όρων σύνδεσης, οφείλει να είναι σε κάθε περίπτωση άρτια και αδιάβλητη ώστε να έχουμε όλοι και τώρα αλλά και στο μέλλον ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στο πολύτιμο δημόσιο αγαθό του ηλεκτρικού χώρου. Αν τώρα που είναι το πρώτο βήμα των ηλεκτρονικών αυτών διαδικασιών επιτρέψουμε στον διαχειριστή ένα τόσο χαμηλό επίπεδο τεχνικής επάρκειας, είναι σχεδόν βέβαιο πως στο μέλλον τα πράγματα μόνο χειρότερα θα γίνουν. Δεν πρέπει να ξεχνούμε πως ο ΔΕΔΔΗΕ διαχειριζόμενος το δίκτυο ΧΤ και ΜΤ, μέσω της ψηφιοποίησης των διεργασιών του θα κληθεί στο μέλλον να λειτουργήσει και τις θεσμοθετημένες προτεραιότητες έγχυσης μεταξύ των λογής μονάδων παραγωγής που συνδέονται σε αυτό. Αν λοιπόν σήμερα αποτυγχάνει να υποδεχτεί 600 ηλεκτρονικά αιτήματα προσφορών σύνδεσης, αλίμονο τι μας περιμένει όταν θα κληθεί να διαχειριστεί σε πραγματικό χρόνο τις προτεραιότητες έγχυσης μεταξύ των 17,000 και πλέον επαγγελματικών Φ/Β μονάδων που συνδέονται και λειτουργούν σε αυτό.
Ευχαριστούμε προκαταβολικά για την θετική σας ανταπόκριση.