Οι τιμές των ειδών διατροφής στην κυριολεξία καλπάζουν, ενώ το τελευταίο διάστημα αλματώδης είναι και η άνοδος των τιμών των καυσίμων.
Και το χειρότερο είναι ότι σε όλες τις τουριστικές περιοχές της χώρας μας οι τιμές σε όλα τα προϊόντα αλλά και στις παρεχόμενες υπηρεσίες έχουν αυξηθεί υπέρμετρα και αδικαιολόγητα, υπονομεύοντας έτσι το τουριστικό παρόν και μέλλον της Ελλάδας που θέλει να υποστηρίζει ότι ο τουρισμός είναι η βαριά της βιομηχανία.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βοούν για τις υψηλές τιμές στη χώρα μας και κανείς δεν μπορεί να το διαψεύσει, απλά γιατί δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια.
Η Ελλάδα έχει διψήφιες αυξήσεις πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε πολλά προϊόντα διατροφής, στα κρέατα, τα τυριά, τα αυγά, τα έλαια, τα φρούτα, τον καφέ, ενώ το τελευταίο διάστημα εν μέσω της τουριστικής περιόδου έχουν εκτοξευθεί και οι τιμές των καυσίμων, με την αμόλυβδη βενζίνη σε κάποια νησιά να αγγίζει τα 2,5 ευρώ το λίτρο.
Μπροστά σ΄ αυτή την απαράδεκτη κατάσταση, η κυβέρνηση νίπτει τα χείρας της, με την δικαιολογία ότι οι δυνατότητες παρέμβασης στην ελεύθερη αγορά είναι περιορισμένες.
Μάλιστα κάποιοι κυβερνητικοί υποστηρίζουν ότι για την ακρίβεια φταίει και η αύξηση της ζήτησης, λόγω του τουρισμού!
Μια στάση που καταδεικνύει ότι η κυβέρνηση δεν σκοπεύει να παρέμβει για τη συγκράτηση των απαράδεκτα υψηλών τιμών σε τρόφιμα και καύσιμα, αλλά και σε πολλά άλλα προϊόντα και υπηρεσίες, επιτρέποντας έτσι την αγορά να λειτουργεί ασύδοτα.
Ευθύνες, όμως, δεν έχει μόνο η κυβέρνηση και οι ίδιοι οι επιχειρηματίες που για τα πρόσκαιρα υπερκέρδη της απληστίας τους υπονομεύουν το μέλλον του ελληνικού τουρισμού και κατά συνέπεια και το δικό τους.
Ο στιγματισμός της χώρας μας ως αυτής που οι τιμές σε τρόφιμα και καύσιμα αυξάνονται υψηλότερα απ’ όλες σχεδόν τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες αποτελεί μεγάλη δυσφήμιση και σίγουρα θέτει προσκόμματα στην αύξηση του τουρισμού τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού.
Όσο η ακρίβεια επιμένει τόσο οι τουρίστες και συνολικότερα οι καταναλωτές θα μειώνουν τις δαπάνες τους, δημιουργώντας ένα φαύλο κύκλο ακρίβειας και μειωμένης αγοραστικής δύναμης που θα προκαλεί τριγμούς στην αγορά.
Και αφού η κυβέρνηση δεν μπορεί ή δεν θέλει να παρέμβει, τουλάχιστον οι ίδιοι οι επιχειρηματίες ας δείξουν αυτοσυγκράτηση και ορθή επιχειρηματική πρακτική όχι μόνο για να μην εξαπατούν τους καταναλωτές-πελάτες τους, αλλά εν τέλει για να διασώσουν τις ίδιες τις επιχειρήσεις τους που αν η κατάσταση αυτή συνεχιστεί θα ψάχνουν πελάτες με το κιάλι.