Μετά το Αζερμπαιτζάν η ΕΕ στρέφεται πλέον προς τη Νιγηρία για την ανεύρεση πρόσθετων προμηθειών φυσικού αερίου, έχοντας μπροστά έναν πολύ δύσκολο χειμώνα. Ο Μάθιου Μπάλντουιν, αναπληρωτής γενικός διευθυντής του τμήματος ενέργειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής βρέθηκε στη Νιγηρία την προηγούμενη εβδομάδα κάνοντας επαφές με κρατικούς αξιωματούχους, αλλά και με εκπροσώπους εταιρειών παραγωγής φυσικού αερίου, καθώς και πετρελαίου.
Ένα ζητούμενο του Μπάλντουιν ήταν το τι μέλλει γενέσθαι με τον αγωγό Trans Niger, ένας αγωγός που αποτελεί βασικό πόλο ενεργειακής τροφοδότησης για την ΕΕ. Ο Trans Niger έχει κλείσει μετά από επαναλαμβανόμενος βανδαλισμούς και κλοπές αργού πετρελαίου. Συγκεκριμένα το Business Insider Africa έχει επισημάνει ότι μόνο το 5% του συνόλου του αργού πετρελαίου που αντλήθηκε μέσω του αγωγού μεταξύ Οκτωβρίου 2021 και Φεβρουαρίου 2022 παραλήφθηκε από τους παραγωγούς. Οι υπόλοιπες ποσότητες χάθηκαν από τον παράνομο ανεφοδιασμό πετρελαίου, ένα πρόβλημα που σύμφωνα με εκτιμήσεις επιδεινώθηκε από τότε που οι παγκόσμιες τιμές του πετρελαίου εκτοξεύτηκαν στα ύψη.
Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το Reuters Νιγηριανοί αξιωματούχοι είπαν στον Μπάλντουιν πως η Νιγηρία αφ’ ενός βελτιώνει την ασφάλεια στο Δέλτα του Νίγηρα και αφ’ ετέρου σχεδίαζε να ανοίξει ξανά τον αγωγό Trans Niger μετά τον Αύγουστο, ο οποίος θα απέφερε περισσότερες εξαγωγές φυσικού αερίου στην Ευρώπη.
Η ΕΕ εισάγει το 14 τοις εκατό των συνολικών της προμηθειών LNG από τη Νιγηρία και υπάρχει πιθανότητα να υπερδιπλασιαστεί αυτό, δήλωσε ο Baldwin στο Reuters. Τα στοιχεία που επικαλείται το διεθνές πρακτορείο δείχνουν πως πέρυσι, η Νιγηρία εξήγαγε 23 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) φυσικού αερίου στην ΕΕ, αλλά ο αριθμός μειώνεται με τα χρόνια. Το 2018 η ΕΕ αγόρασε 36 bcm LNG από τη Νιγηρία, δήλωσε ο Μπάλντουιν και πρόσθεσε: «Εάν μπορέσουμε να φτάσουμε πάνω από το 80 τοις εκατό, τότε μπορεί να υπάρχει επιπλέον LNG που θα μπορούσε να είναι διαθέσιμο για τα spot φορτία που θα έρθουν στην Ευρώπη», σημείωσε στο διεθνές πρακτορείο. Οι αξιωματούχοι της Νιγηρίας κάλεσα τους Ευρωπαίους να διαβουλευτούν ξανά στα τέλη Αυγούστου.
Το 2017 η Shell είχε ανακοινώσει ξανά το κλείσιμο του Trans Niger λόγω μεγάλων ποσοτήτων διαρροών, ενώ το ίδιο είχε συμβεί και το 1993. Κατά καιρούς περιβαλλοντολογικές οργανώσεις έχουν καταγγείλει πως ο συγκεκριμένος αγωγός αποτελεί πηγή ρύπανσης για τον Νίγηρα.