Το ενεργειακό κόστος είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το σύνολο της εστίασης. Αυτό υπογράμμισαν τα στελέχη της Everest απαντώντας σε ερώτηση του iΕnergeia σχετικά με τις επιπτώσεις του κόστους ενέργειας στη λειτουργία της επιχείρησης, σε συνάντησή τους με τους δημοσιογράφους για την παρουσίαση του νέου λογότυπου και τις νέες συνεργασίες με τους franchisees.
Όπως είπε ο Θανάσης Παπανικολάου διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Goody's-everest «δυστυχώς σε ποσοστιαίο επίπεδο το κόστος μετά την επιδότηση του κράτους έχει τριπλασιαστεί σε σχέση με αυτό που ήταν πριν από δώδεκα μήνες. Εχουμε δει και τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα σαν Σύνδεσμος Επώνυμης εστίασης, έχουμε υποβάλλει και αιτήματα στην κυβέρνηση καθώς είναι ένα θέμα που έχει πιέσει πάρα πολύ και τα εταιρικά καταστήματα και τους franchisees».
Σημείωσε, δε, ότι το ενεργειακό κόστος ήταν ένα από τα προβλήματα που επηρέασαν την κερδοφορία των καταστημάτων στην εστίαση. και ότι καταβάλλεται προσπάθεια να μην οδηγηθεί η εταιρεία σε αυξήσεις τιμών. «Προσπαθούμε να κάνουμε ότι χρειάζεται και φαίνεται να υπάρχει μία αποκλιμάκωση για το επόμενο διάστημα. Επειδή όμως, είναι θέματα που άπτονται των γεωπολιτικών εξελίξεων περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει» σημείωσε ο κ, Παπανικολάου.
Η Κατερίνα Παπαγεωργίου, Chief Operating Officer του ομίλου δήλωσε σχετικά: «Προσπαθούμε πολύ στο κομμάτι του ενεργειακού κόστους και στο πλαίασιο του ESG. Προσπαθούμε να κλείσουμε κάποια αιρκοντίσιον σε χώρους που δεν χρειάζεται, να χαμηλώσουμε φώτα όπου είναι δυνατό, σε σημεία που δεν χρειάζεται να είναι αναμμένα. Προσπαθούμε να ευαισθητοποιηθούν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι και αυτό είναι το μεγάλο μας στοίχημα».
Η ίδια πρόσθεσε ότι οι πρώτες ύλες έχουν επιβαρυνθεί με ανατιμήσεις 30% έως και 32%, με τις ανατιμήσεις από πλευράς της επιχείρησης να παραμένουν περιορισμένες, όπως υποστήριξε. Συμπλήρωσε μάλιστα ότι η κατανάλωση του καφέ είναι σταθερή και αυτή σε σχέση με πέρυσι, ενώ ο όμιλος αντιμετωπίζει το κύμα ανατιμήσεων μέσω σταθερών συνεργασία και σταθερών τιμών που έχει κλείσει στις παραγγελίες του.
Ο Κοσμάς Κροκίδας, Chief Marketing Officer του ομίλου πρόσθεσε από την πλευρά του: «έχουμε λαμπτήρες led εδώ και λίγα χρόνια. Αξιοποιούμε τα προγράμματα που έχουν δοθεί και αλλάζουμε τα παλιάς τεχνολογίας ενεργοβόρα κλιματιστικά στα καταστήματρα επιτυγχάνοντας, περίπου, 15% μείωση ενέργειας και το πρόγτραμμα αυτό το ονομάζουμε Ενεργειακή συνείδηση».