Άλλη μια έρευνα που είδε χθες τη δημοσιότητα της Netrino σε συνεργασία με την Rass και η οποία παρουσιάστηκε στο συνέδριο Food Retail Summit 2023, δείχνει ότι η κυβέρνηση απέτυχε παταγωδώς να ελέγξει την ακρίβεια που μαστίζει τους καταναλωτές οι οποίοι αναγκάζονται να περικόψουν βασικές καταναλωτικές τους ανάγκες, όπως τρόφιμα, ρούχα, μετακινήσεις και εξόδους για καφεδάκι.
Δεν είναι ούτε η πρώτη ούτε φυσικά η τελευταία έρευνα που διαψεύδει τον υπουργό Ανάπτυξης και την κυβέρνηση όταν μιλούν για οικονομικές επιτυχίες στην Ελλάδα.
Βέβαια για την κυβέρνηση Μητσοτάκη οικονομικές επιτυχίες για τη χώρα προφανώς και θεωρούνται αυτές που κάνουν τους πλούσιους πλουσιότερους και τους φτωχούς φτωχότερους.
Άλλωστε και κάποιοι από τους οπαδοί της ΝΔ σκέφτονται προφανώς με τον ίδιο τρόπο. Το κατέδειξε και η προαναφερόμενη έρευνα . Και για να εξηγήσουμε θετική άποψη για το «καλάθι του νοικοκυριού» έχουν μόλις 2 στους 10 καταναλωτές.
Αυτοί οι δύο στους δέκα λοιπόν που εκτιμούν ότι το «καλάθι» του Άδωνι έχει ανταποδοτικότητα είναι πολίτες που έχουν καλή και πολύ καλή οικονομική κατάσταση και η ιδεολογική τους τοποθέτηση κινείται στον άξονα της κεντροδεξιάς και δεξιάς.
Αντίθετα με την αποτελεσματικότητα του «καλαθιού» συμφωνούν ελάχιστοι από τους πολίτες κινούνται πολιτικά στο φάσμα της κεντροαριστεράς και αριστεράς και υποτίθεται ότι είναι αυτοί που θα ωφελούνταν οικονομικά από την δήθεν αυτή «φιλολαϊκή» πρωτοβουλία της κυβέρνησης των «αρίστων» .
Από την ανάλυση των στοιχείων της έρευνας, όπως προαναφέρθηκε, προέκυψε ότι σχεδόν 8 στους 10 Έλληνες έχουν προχωρήσει σε δραστικές περικοπές. Από αυτούς όμως οι ψηφοφόροι της Ν.Δ έχουν περιορίσει πολύ λιγότερο τις δαπάνες τους σε σχέση με τους ψηφοφόρους άλλων κομμάτων.
Λιγότεροι από 6 στους 10 Νεοδημοκράτες περιόρισαν την κατανάλωση, ενώ σχεδόν 9 στους 10 ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ και των άλλων κομμάτων, έκαναν περικοπές.
Το μόνο βέβαιο , λοιπόν, για την κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι ότι το «καλάθι του νοικοκυριού» και γενικότερα η δράση της σε ζητήματα καθημερινότητας και διαβίωσης, δεν της έφεραν νέους ψηφοφόρους.
Το «καλάθι» και τα ψευτομέτρα τα υποστηρίζουν μόνο οι φανατικοί οπαδοί της ΝΔ δηλαδή το πολύ ένα 20% του πολιτών.
Άλλωστε, όπως λέει και η λαϊκή παροιμία το ψέμα έχει κοντά ποδάρια. Το «καλάθι» είναι «μαϊμού» και οι τσέπες των πολιτών άδειες.