Έρχεται το Fuel Pass 2, καθώς η βενζίνη οδεύει στα 3 ευρώ το λίτρο. Ενδεικτικό είναι ότι με βάση τα τελευταία στοιχεία του Παρατηρητηρίου Υγρών Καυσίμων την Πέμπτη 16 Ιουνίου η μέση τιμή της αμόλυβδης έφτασε στα 2,430 ευρώ/λίτρο, η αμόλυβδη 100 οκτανίων στα 2,584 ευρώ ανά λίτρο, το diesel κίνησης στα 2,078 ευρώ ανά λίτρο και το υγραέριο κίνησης στα 1,109 ευρώ ανά λίτρο.
Μετά την ενεργοποίηση της πλατφόρμας για τις αιτήσεις του Power Pass, ήρθε η ώρα των ανακοινώσεων για το νέο πακέτο μέτρων στα καύσιμα.
Οι κυβερνητικές ανακοινώσεις για το Fuel Pass 2 αναμένονται μέσα στην εβδομάδα, προκειμένου τα μέτρα να «τρέξουν» από την 1η Ιουλίου και θα έχουν διάρκεια 3 μηνών.
Ο γύρος του Fuel Pass 2 θα αφορά περισσότερα νοικοκυριά, με το εισοδηματικό όριο για το οικογενειακό εισόδημα να αυξάνεται στις 45.000 ευρώ καθαρά, από 30.000 ευρώ που ήταν στο πρώτο πακέτο.
Αντίστοιχα, θα αυξηθεί το ποσό της επιδότησης από τα 30 έως 50 ευρώ που ήταν το fuel pass 1, στα 40 έως 60.
Πέρα από τα εισοδηματικά όρια, οι υπόλοιπες προϋποθέσεις είναι οι δικαιούχοι να είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας, και να έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση κανονικά. Η διαδικασία θα είναι αντίστοιχη με τον πρώτο γύρο, με τα φυσικά πρόσωπα και ελεύθερους επαγγελματίες να υποβάλλουν αίτηση ενίσχυσης, ανάλογα με τον τελευταίο αριθμό του ΑΦΜ, κάνοντας χρήση του προσωπικού κωδικού πρόσβασης στο TAXISnet.
Νοθευμένη βενζίνη: Τι να κάνετε - Πού γίνεται καταγγελία
Δεν είναι όμως μόνο η ακρίβεια που έχει θορυβήσει τους καταναλωτές. Φαίνεται ότι πολλαπλασιάζονται οι καταγγελίες για νοθευμένα καύσιμα ή καύσιμα με αέρα στην αντλία.
Η ποιότητα του καυσίμου που μπαίνει στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη λειτουργία, την απόδοση και τη μακροζωία του κινητήρα και το νοθευμένο καύσιμο είναι κι αυτό ένα από τα θέματα που ταλαιπωρούν τον καταναλωτή, ιδιαίτερα τέτοιες εποχές με τις τιμές να αυξάνονται συνεχώς και τα φθηνά πρατήρια να φαίνονται πιο προσιτά. Είναι όμως πραγματικά ανταγωνιστικά ή «κρύβουν» κάτι;
Γιατί αν μπει νοθευμένο καύσιμο σε ένα αυτοκίνητο, μπορούν να προκληθούν σοβαρές ζημιές με ανάλογα υψηλό κόστος επισκευών, το οποίο δεν καλύπτεται από την εγγύηση του εκάστοτε κατασκευαστή.
Ή εάν μπει καύσιμο με αέρα στην αντλία πρόκειται για εξαπάτηση και μπορεί να μην παθαίνει ζημιά ο κινητήρας του αυτοκινήτου αλλά η «ζημιά» στην τσέπη του καταναλωτή είναι άμεση.
Αρμόδιες για τους ελέγχους στα πρατήρια υγρών καυσίμων είναι οι η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, οι υπηρεσίες εμπορίου των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, τα Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ) καθώς και το Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (Σ.Δ.Ο.Ε.).
Σημειώνεται ότι τα κλιμάκια όλων των ελεγκτικών μηχανισμών είναι καθημερινά στην αγορά και πραγματοποιούν, εντατικά, ελέγχους.
Ωστόσο δεν έχουν και πολλά όπλα στα χέρια τους οι καταναλωτές πέρα από το να καταγγείλουν τις υποψίες τους ή τα γεγονότα (επώνυμα ή ανώνυμα) στο τηλεφωνικό κέντρο 1520 της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, στο Συνήγορο του Καταναλωτή, σε οποιαδήποτε οργάνωση καταναλωτών ή στην περιφέρεια.
Όλα τα παραπάνω σημεία θα ενημερώσουν τις αρμόδιες αρχές για να πραγματοποιηθεί έλεγχος. Εάν η καταγγελία γίνει ανώνυμα ο πολίτης δεν θα ενημερωθεί για την πορεία του ελέγχου ενώ εάν γίνει επώνυμα η καταγγελία τότε θα έχει ενημέρωση.
Σημειώνεται πως και στις δυο περιπτώσεις, οπωσδήποτε, θα πραγματοποιηθεί έλεγχος αλλά μπορεί να αργήσει ή τελικά τα αποτελέσματα να μην δείξουν κάποια ευρήματα.
Εκτός λοιπόν από το έργο των αρμόδιων υπηρεσίων ο καταναλωτής καλό θα είναι να ξέρει να αυτοπροστατεύεται. Δηλαδή, αν για παράδειγμα το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου έχει χωρητικότητα 45 λίτρα και η αντλία δείχνει ότι χωράει περισσότερο, ακόμα και όταν έχει ανάψει το λαμπάκι στο δείκτη του ρεζερβουάρ, τότε είναι σίγουρο ότι η αντλία κλέβει. Γιαυτό καλό είναι να ελέγχουμε τι γράφει η αντλία και να γνωρίζουμε πόσο καύσιμο χωράει το ρεζερβουάρ.
Σε περίπτωση που το καύσιμο είναι κακής ποιότητας, μετά από λίγα λεπτά ο κινητήρας δεν θα έχει ομαλή λειτουργία, π.χ. θα ανεβάζει με δυσκολία στροφές, σαν να έχει μπουκώσει και θα ανάψει και η ένδειξη «Check Engine» στον πίνακα του αυτοκινήτου.
Τέλος σχετικά με τις χαμηλές τιμές σε ορισμένα πρατήρια σημειώνουμε - αν και δεν αφορά τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να αντιδράσει ένας καταναλωτής - ότι όπως έχει καταγγείλει η πρόεδρος των βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα, υπάρχουν στην αγορά υγρών καυσίμων και περιπτώσεις «ξεπλύματος χρήματος» ενώ και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων σε πρόσφατη συνέντευξή του στον Αντέννα χτύπησε καμπανάκι κινδύνου για τα βενζινάδικα που έχουν χαμηλές τιμές, λέγοντας: «Εγώ αν δω πρατήριο με πολύ χαμηλή τιμή βενζίνης, δεν βάζω γιατί κατά πάσα πιθανότητα το καύσιμο είναι προβληματικό».